بزرگترین خودروساز جهان موتورهایش را می فروشد

پرشین خودرو: تویوتا در تولید موتور های کم مصرف در دنیا پیشتاز است و با سخت تر شدن قوانین، تمامی خودرو ساز ها مجبور هستند تا موتور های با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر بسازند.

به گزارش «پرشین خودرو»، تویوتا در تولید موتور های کم مصرف در دنیا پیشتاز است و با سخت تر شدن قوانین، تمامی خودرو ساز ها مجبور هستند تا موتور های با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر بسازند، به گونه ای که آنها به خوبی این تغییرات و نیاز بازار را حس کرده و قصد دارد تا از این طریق بر دارایی هایش بی افزاید.

گفتنی است احتمال دارد که این شرکت سطح تولید قطعاتی که موجب کاهش مصرف سوخت می شوند را به درجه ای برساند که آن ها را به کمپانی های دیگر بفروشد. به معنای دیگر ممکن است تبدیل به تامین کننده موتور و یا سیستم تعلیق کمپانی های دیگر شود.

در حالی که ممکن است این کار اشتباه به نظر بیاید اما این امر دارای یک دلیل است: پول! این کار نه تنها موجب افزایش درآمد از راه فروش قطعات، بلکه موجب صرفه جویی در هزینه های این کمپانی نیز می شود.

تشیوکی میزوشیما، مدیر بخش پیشرانه های تویوتا به رویترز این گونه گفت: "تامین کنندگان تویوتا تکنولوژی های بسیار زیادی را تولید می کنند که نی تواند توسط تویوتا به کار گرفته شود. ما می خواهیم در وحله اول این سیستم را تغییر داده و تبدیل به تامین کننده های کمپانی های دیگر شویم. بنا بر این آن ها می توانند این تکنولوژی را به کسانی تویوتا ندارند نیز عرضه کنند."

به گفته رویترز امر به اشتراک گذاری قطعات چیز جدیدی نیست. پیش از این هم تویوتا با همکاری شرکت سوبارو مدل GT86 یا همان سوبارو BRZ را تولید کرد. اینفینیتی QX30 هم همان مرسدس بنز GLA با پوسته ای متفاوت است.

اگر تا کنون بی اطلاع بودید باید بگوییم که خودرو ها به طور قابل توجهی پیچیده شده اند. با وجود تکنولوژی هایی مانند سیستم های هیبریدی، تولید یک خودرو چیزی بیشتر از یک فعالیت مالی کوچک است. خودروسازان تمامی سعی خود را برای کم کردن این هزینه ها انجام می دهند.

منبع: میزان

کد خبر 64674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha