کد خبر 64734
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
مقایسه‌ی بزرگ اس یو وی‌ های لوکس

پرشین خودرو: در این مقاله به بررسی و مقایسه‌ی گروهی برترین اس‌یو وی‌های لوکس موجود در بازار خواهیم پرداخت که توسط وب‌سایت مشهور Car Advice برگزار شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، وقتی می‌خواهیم به سمت خرید اس‌یو وی‌های لوکس برویم باید حدود ۹۰ الی ۱۰۰ هزار دلار پول برای شروع کنار بگذاریم. چون در چنین کلاسی تنوع محصولات گسترده‌تر از هر سگمنت دیگری است. زمانی که در مورد اس‌یو وی‌های لوکس صحبت می‌کنیم؛ دو مورد هستند که در نظر گرفتن آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است. نخستین گزینه که به‌نوعی بنیان‌گذار این سگمنت نیز محسوب می‌شود رنجروور است.

 

رنجروور

 

با پرداخت ۹۱ هزار و ۷۵۴ دلار می‌توان مدل اسپرت رنجروور را ابتیاع کرد که مجهز به پیشرانه‌ی ۳ لیتری با نام TDV6 S است. گزینه‌ی بعدی اتومبیل قدرتمند آلمانی، بی‌ام‌و X5 است که یک اس‌یو وی لوکس با شاسی یکپارچه با بدنه است. پیشینه‌ی این خودرو به دهه‌ی ۹۰ میلادی بازمی‌گردد؛ زمانی که مرسدس بنز در کلاس ML خود از شاسی عقب‌مانده‌ی جدا از بدنه استفاده می‌کرد و رقیب دیگر یعنی آئودی نیز هنوز سال‌های زیادی تا عرضه‌ی اس‌یو وی‌های سری Q فاصله داشت.  

 

بی ام و X5

 

در سال ۲۰۱۳ که نسل فعلی این خودرو به بازار آمد؛ شما می‌توانستید با پرداخت مبلغی کمی بیش از ۸۵ هزار دلار به قلمرو مالکان X5 وارد شوید. با چنین مبلغی می‌توان مدل دیفرانسیل عقب sDrive 25d را خریداری کرد، در مرحله‌ی بعدی و با پرداخت ۹۱ هزار و ۱۵۵ دلار (با احتساب عوارض) می‌توان مدل 2.0 xDrive 25d را خریداری کرد که اخیرا مجهز به تکنولوژی‌های جدید ایمنی شده است و می‌تواند با پیشرانه‌ی دیزلی، جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ و سیستم چهارچرخ محرک ویژه‌ی خود به رقابت تنگاتنگی با رنجروور بپردازد.

 

مرسدس بنز

 

مرسدس بنز کلاس ML سابق با روش نام‌گذاری جدید، از این پس با نام کلاس GLE شناخته می‌شود و ما برای این مقایسه، مقرون به‌صرفه‌ترین مدل آن یعنی مدل GLE 250d را انتخاب کرده‌ایم. این خودرو همانند بی‌ام‌و مورد آزمایش، مجهز به پیشرانه‌ی چهار سیلندر دیزلی است؛ منتهی تمامی مدل‌های مرسدس بنز GLE به‌صورت استاندارد مجهز به سیستم چهارچرخ محرک هستند. این مدل با داشتن قیمتی معادل ۸۶ هزار دلار، بیش از چهار هزار دلار از رقیب مونیخی خود ارزان‌تر است که آن را در موقعیت بهتری نسبت به بی‌ام‌و قرار می‌دهد.

آئودی Q7

 

یکی از کاندیداهای همیشگی در بین خودروهای آلمانی، آئودی Q7 است. این مدل که ۱۲ ماه از به بازار آمدن آن می‌گذرد، کاملا از نو ساخته شده است و اخیرا در مدل جدیدی با نام 3.0 TDI نیز عرضه می‌شود که دارای قدرت ۲۱۴ اسب بخار است. این مدل حدود ۱۹ هزار دلار گران‌تر از مدل پایه‌ی مرسدس بنز GLE 250d است ؛اما باید در نظر داشت که به پیشرانه‌ی بزرگ‌تر V6 سه لیتری نیز مجهز است.

 

ولوو

 

خودرویی که با آئودی Q7 نوسازی شده همخوانی دارد، اس‌یو وی بزرگ کاملا جدید ولوو یعنی مدل XC90 است. همانند آئودی، تمامی مدل‌های این خودروی سوئدی به سیستم چهارچرخ محرک مجهز هستند و همه‌ی آن‌ها مجهز به پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر (چه در مدل بنزینی و چه دیزلی) شده‌اند. این خودرو را می‌توان در مدل پایه‌ی D5 Momentum با قیمتی کمتر از ۹۰ هزار دلار خریداری کرد؛ اما ما در این آزمایش، تیپ بالاتر این خودرو با نام D5 Inscription را انتخاب کرده‌ایم که دارای قیمت ۹۶ هزار و ۹۱۰ دلار است.

این پنج خودروی نام‌برده از اروپا و بریتانیا، همگی دارای پایین‌ترین قیمت در رده‌ی خودروهای لوکس هستند اما یک خودروی انگیزه‌بخش دیگر نیز در این مقایسه‌ی خودروهای خانوادگی وجود دارد: جگوار F-Pace نخستین اس‌یو وی تاریخ جگوار.

 

جگوار

 

اگر بخواهیم دقیق‌تر نگاه کنیم، حضور جگوار در این مقایسه کمی نامعمول است؛ چراکه از نظر تکنیکی یک خودروی سایز متوسط است و ابعاد آن یک کلاس از سایر شرکت‌کنندگان کوچک‌تر است. جگوار شاید از لحاظ ابعاد کمی پایین‌تر از سایرین باشد اما از نظر فضاسازی و فنی کاملا با دست پر به میدان آمده است. گرچه خریداران این خودرو با پرداخت مبلغی در حدود ۷۵ هزار دلار می‌توانند مدل 20d Prestige را که مجهز به پیشرانه‌ی دو لیتری چهار سیلندر دیزلی است خریداری کنند؛ اما با پرداخت حدود ۹۱ هزار دلار می‌توان مدل 30d را در تیپ لوکس‌تر Portfolio خریداری کرد که مجهز به پیشرانه‌ی ۳ لیتری از نوع شش سیلندر خورجینی است.

 

لکسوس RX350

 

در کلاس جگوار F-Pace جدی‌ترین و خطرناک‌ترین رقیب، تنها شرکت‌کننده‌ی ژاپنی این آزمایش یعنی لکسوس RX350 است. لکسوس RX350 نیز همانند جگوار در کلاس اس‌یو وی‌های سایز متوسط است و از لحاظ فنی و بازه‌ی قیمتی، هم‌رده‌ی جگوار محسوب می‌شود. اما از نظر قیمتی، مدل RX350 F Sport با قیمت ۹۱ هزار و ۷۱۶ دلار کاملا به جگوار نزدیک است. در خصوص قوای محرکه، این خودرو در این مقایسه، خودرویی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود؛ چراکه تمامی نسخه‌های لکسوس RX350 از پیشرانه‌ی V6 بنزینی به حجم ۳.۵ لیتر (حتی در مدل هیبرید-الکتریکی) استفاده می‌کنند. با این حساب، لکسوس RX350 تنها خودروی این آزمایش است که پیشرانه‌اش از شمع استفاده می‌کند.

 

پورشه

 

معتبرترین خودرو در این مقایسه، پورشه کاین دیزلی است. مدل مورد آزمایش، پایین‌ترین تیپ این اس‌یو وی اشتوتگارتی است اما با این وجود از پیشرانه و مجموعه‌ی چهارچرخ محرکی بهره‌ می‌برد تا بتواند به‌خوبی هم‌طراز سایر رقبایش در این تست قرار گیرد. این خودرو با قیمت ۱۰۷ هزار و ۸۵۵ دلار، گران‌قیمت‌ترین خودروی این مقایسه است؛ به‌طوری‌که قیمت گونه‌ی پایه‌ی آن بیش از ۲۰ هزار دلار از مدل پایه‌ی مرسدس بنز GLE 250d گران‌تر است.

ما در اینجا تیمی از متنوع‌ترین رانندگان را فراهم کردیم و همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، برای هر سلیقه‌ای یک انتخاب وجود دارد.

دو شرکت کنده در این آزمایش یعنی مدل‌های Q7 و XC90 مجهز به هفت عدد صندلی هستند، دو شرکت‌کننده‌ی دیگر یعنی پورشه کاین و رنجروور به سیستم‌های کارآمد برای آفرود مجهز هستند که آن‌ها را کاملا از سایرین متمایز می‌کند. سه خودروی لکسوس RX350، پورشه کاین و جگوار F-Pace دارای خصیصه‌های اسپرتی در رانندگی جاده‌ای هستند. سه خودروی GLE 250d، بی‌ام‌و X5 xDrive 25d و ولوو XC90 مجهز به پیشرانه‌ی چهار سیلندر هستند در حالی که بقیه‌ی شرکت‌کنندگان به پیشرانه‌های V6 تجهیز شده‌اند. اگر بخواهیم در این مقایسه مواردی مانند جاداری، انعطاف‌پذیری، دینامیک رانندگی، قابلیت فنی، ابعاد و یا امکانات لوکس را در نظر بگیریم قطعا میزان علاقه به هرکدام از خودروها در تصمیم‌گیری نهایی دخیل خواهد بود.

پس به‌جای این موارد، ما در مقایسه‌ی برترین اس‌یو وی‌های لوکس زیر صد هزار دلار (در صورتی که قیمت بالای پورشه را در نظر نگیریم) پنج شاخص را در نظر گرفتیم که شامل راحتی، لوکس بودن، پیشرفت، ارزش و مهم‌تر از همه مورد پسند خانواده بودن هستند. 

افرادی که این خودروها را تست کردند به مدت سه روز و به میزان بیش از ۷۰۰ کیلومتر با هر خودرو رانندگی کردند. آزمایش این هشت خودرو در سه نوع مسیر مختلف انجام شد که شامل رانندگی طولانی‌مدت در بزرگراه، مسیر ترکیبی شهری و جاده‌ای و مسیر آفرود نه‌چندان سنگین بودند. ما در این آزمایش خودروها را به پیچ‌های تند و مسیرهای خاکی بردیم؛ اما نتیجه‌گیری نهایی بر اساس توانایی خودرو برای انجام مأموریتش به‌عنوان یک اس‌یو وی لوکس برای حمل افراد خانواده در دنیای واقعی است. 

شاسی بلند

 

مکمل این تست، بررسی و کالبدشکافی دقیق راحتی، کاربردی بودن و امکانات خودروها در بخش سرنشینان و فضای بار است. اما پیش از آن‌که درب خودروها را باز کنیم ابتدا به این می‌پردازیم که کدام خودرو از ارزش در برابر قیمت پرداختی بالاتری برخوردار است. 

ارزش در برابر بهای پرداختی

تنوع بالای این خودروها در زمینه‌های ابعاد، صندلی‌ها، قوای حرکتی و گوناگونی مدل‌ها سبب شده است تحلیل و آنالیز ارزش آن‌ها بسیار دشوار جلوه کند. مهم‌ترین فاکتور در این زمینه، قیمت خودروها است. صرف نظر از این‌که این خودروها قیمتی پایین‌تر از ۱۰۰ هزار دلار دارند؛ بیایید نگاهی جداگانه به هر خودرو بیندازیم تا ببینیم هرکدام چه چیزی در چنته دارند.

 

مرسدس بنز

 

مرسدس بنز GLE 250d با داشتن قیمت ۸۶ هزار و ۹۰۰ دلار، چهار هزار دلار از سایر رقبایش ارزان‌تر است که آن را تبدیل به گزینه‌ی معقولی برای خرید می‌کند و بسیاری از خریداران می‌توانند با پرداخت مبلغی منطقی به خودرویی با برند مرسدس بنز دست پیدا کنند. این خودرو از لیست مناسبی از تجهیزات برخوردار است که شامل مواردی چون چراغ‌های LED از نوع هوشمند، سیستم استارت بدون کلید، درب صندوق عقب برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم DAB، رادیو، سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی مجهز به صفحه نمایش لمسی، دوربین دید عقب و سنسور پارک عقب هستند. 

تجهیزات کمکی رانندگی و ایمنی فعال GLE 250d نیز در نوع خود بسیار عالی هستند. این تجهیزات شامل سیستم کروز کنترل هوشمند مجهز به رادار، سیستم کمکی فرمان فعال، سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار انحراف از خطوط جاده و امکانات دیگر می‌شوند.

 

مرسدس بنز

 

چنین تجهیزاتی حتی با نادیده گرفتن آپشن‌های ۱۷ هزار دلاری اضافه‌ی این خودرو که قیمت نهایی را بدون احتساب عوارض جاده به ۱۰۴ هزار دلار می‌رساند، بسیار عالی هستند. با پرداخت این مبلغ اضافه، چرم ناپا به قیمت ۳ هزار دلار (چرم مصنوعی در این خودرو به‌صورت استاندارد موجود است)، سیستم تعلیق فعال بادی به قیمت ۳ هزار و ۳۰۰ دلار و گرم‌کن صندلی‌های جلو به قیمت ۹۰۰ دلار را دریافت خواهید کرد، که لوکس بودن خودرو را بیشتر می‌کنند. همچنین با پرداخت هزار دلار می‌توان رینگ‌های ۲۱ اینچی را به‌جای رینگ‌های ۱۹ اینچی استاندارد سفارش داد.

 

رنجروور

 

رنجروور اسپرت تیپ S را می‌توان خودرویی نسبتا ضعیف از نظر تجهیزات قلمداد کرد. امکاناتی مانند چراغ‌های اصلی هالوژنی، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، صفحه نمایش لمسی با وضوح تصویر پایین، کروز کنترل ساده، دوربین دید عقب کاملا ساده و ابتدایی و سنسور دنده عقب در این خودرو وجود دارند. رنجروور فاقد درب صندوق عقب برقی است و تمامی صندلی‌های آن به‌صورت مکانیکی تنظیم می‌شوند، البته امکان تنظیم ارتفاع صندلی راننده به‌صورت الکترونیکی وجود دارد.

اما چیزهایی که رنجروور با خود به میدان رقابت آورده است، سیستم تعلیق فعال بادی و سیستم انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی خارج از جاده با نام Terrain Response هستند که به‌خوبی نشان می‌دهند رنجروور در کدام بخش از این مقایسه دست پری خواهد داشت.

رنجروور

 

خودروی مورد آزمایش ما دارای قیمت ۱۰۴ هزار دلار بود که شامل ۴۷۲۰ دلار برای پوشش چرم داخل کابین، ۹۰۰ دلار برای سیستم DAB و ۴۳۹۰ دلار برای پکیج امکانات آن پرداخت شده است که شامل سیستم ورود بدون کلید و آینه‌های تا شونده به‌صورت برقی است. این خودرو از پیشرانه‌ی حجیم V6 به حجم سه لیتر استفاده می‌کند در حالی که بیشتر رقبا مجهز به پیشرانه‌های چهار سیلندر دیزلی هستند.

 

بی ام و X5

 

 بی‌ام‌و X5 xDrive 25d از امکاناتی شبیه به رقیب اصلی‌اش مرسدس بنز برخوردار است. این خودرو به‌صورت استاندارد مجهز به چراغ‌های اصلی از نوع Bi-Xenon، پوشش چرم صندلی‌ها به‌صورت استاندارد، سیستم کروز کنترل از نوع غیرهوشمند؛ اما دارای توانایی ترمز گیری، سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی سطح بالا مجهز به نمایشگر لمسی و رادیوی دیجیتال است. برای پاسخ به بروزرسانی صورت گرفته در GLE، بی‌ام‌و نیز اخیرا امکانات بیشتری را به X5 اضافه کرده است که بدون پرداخت مبلغ اضافی، از این پس این خودرو مجهز به دوربین پارک ۳۶۰ درجه‌ای، سیستم نمایشگر سربالا (HUD) و برخی امکانات جزئی دیگر شده است. یک امکان اضافه نسبت به سایر اس‌یو وی‌های دیگر در این خودرو، وجود درب صندوق عقب تاشو در بی‌ام‌و X5 است.

 

بی ام و X5

 

تجهیزات هوشمند ایمنی بی‌ام‌و متشکل از مواردی مانند سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو به همراه ترمز اضطراری شهری هستند. بی‌ام‌و بر خلاف رنجروور اسپرت در کنار حسگرهای پارک عقب از حسگر جلو نیز بهره‌مند است. مدل مورد آزمایش ما دارای رینگ‌های ۱۹ اینچی به قیمت ۲۳۰۰ دلار به‌جای رینگ‌های استاندارد ۱۸ اینچی بود، سقف شیشه‌ای پانوراما نیز در این خودرو به قیمت ۳ هزار و ۷۰۰ دلار موجود است. طراحی و نمای داخلی این خودرو بسیار عالی است. بی‌ام‌و نیز همانند مرسدس بنز دارای آپشن‌های بسیاری در مدل پایه‌ی خود است. قیمت بی‌ام‌و X5 مورد آزمایش معادل ۹۷ هزار و ۱۵۵ دلار است.

 

جگوار

 

جگوار نسبت به شش عدد از رقبایش در این آزمایش کوچک‌تر است؛ اما F-Pace در تیپ فول خود یعنی Portfolio در این آزمایش حضور یافته است که از این نظر حائز اهمیت است. امکانات استاندارد این مدل بسیار زیاد هستند و F-Pace با داشتن امکاناتی مانند سیستم استارت بدون کلید، چراغ‌های جلوی فعال از نوع LED و تکنولوژی High-beam خودکار، آینه‌های جانبی از نوع تاشونده‌ی برقی مجهز به گرم‌کن و با قابلیت تیره شدن خودکار، چرم باکیفیت روی صندلی‌ها و درها، سیستم ورود بدون کلید، در صندوق عقب برقی، رینگ‌های ۱۹ اینچی، دوربین دید عقب و حسگر پارک جلو و عقب در بین خودروهای این گروه در وضعیت خوبی قرار دارد. این مدل دارای امکانات ایمنی از قبیل سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار خروج از خط نیز هست که جگوار را از نظر ایمنی در وضعیت خوبی قرار می‌دهند. همچنین جگوار دارای قوی‌ترین و پر گشتاورترین پیشرانه‌ی V6 گروه است. 

این خودرو آپشن‌های بسیار زیادی نیز دارد که در تصمیم‌گیری نهایی در مورد آن، نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. 

 

جگوار

 

آپشن‌های جگوار شامل رینگ‌های ۲۲ اینچی، سقف شیشه‌ای پانوراما، پنل نشان‌دهنده‌های دیجیتال مجهز به سیستم رهیاب ماهواره‌ای InControl Touch Pro، پکیج Adaptive Dynamics، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، گیرنده‌ی تلویزیون دیجیتال، سیستم تهویه مطبوع چهار منطقه‌ای، تنظیم صندلی‌های جلو در ۱۴ جهت، سیستم کنترل پارک ۳۶۰ درجه، رکاب‌های جانبی چراغ‌دار، چرخ زاپاس فول سایز، قلاب یدک کشی، شیشه‌های امنیتی، تنظیم برقی فرمان، داشبورد خنک شونده، دستبند مخصوص برای حمل کلید خودرو، صندلی‌های عقب تا شونده به‌صورت برقی، مواد داخل کابینِ مرغوب‌تر و قلاب‌های نگه‌دارنده در محل بار هستند.

 

جگوار

 

اما بهتر است صبر کنید، چون امکانات جگوار به همین‌ها ختم نمی‌شوند.

به لیست امکانات سفارشی جگوار باید امکاناتی چون سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار ترافیک پشت سر، سیستم رانندگی بین خطوط و سیستم هشدار تمرکز و هوشیاری راننده را اضافه کرد که در صورت سفارش تمامی این امکانات قیمت خودرو بالغ بر ۱۲۵ هزار دلار خواهد شد که این قیمت حتی از مدل گران و فول این خودرو که ۳۷۵ اسب بخار قدرت دارد نیز گران‌تر است. البته این مسئله که آیا خریداران در هنگام خرید این خودرو تمامی این آپشن‌ها را انتخاب خواهند کرد یا نه قابل بحث است، چون بسیاری از این آپشن‌های اضافی می‌توانند در تجربه‌ی رانندگی با F-Pace تأثیر منفی بگذارند. 

 

لکسوس RX350

 

در سمت مقابل F-Pace لکسوس RX350 F Sport قرار دارد. مدل شرکت‌کننده در این مقایسه دارای قیمت ۹۱ هزار و ۷۱۶ دلار است.

 

لکسس RX350

 

این خودرو در این سگمنت؛ از لحاظ امکانات استاندارد در رده‌ی میانی قرار می‌گیرد و امکانات استاندارد آن شامل چراغ‌های فعال اصلی از نوع LED و مجهز به سیستم High-beam، چراغ‌های راهنمای LED از نوع سکوئنشال، سیستم ورود بدون کلید، سیستم تعلیق فعال، سیستم سرگرمی و رسانه‌ای مجهز به نمایشگر ۱۲.۳ اینچی (هم‌اندازه با نمایشگر آپشن جگوار)، کروز کنترل هوشمند، سقف شیشه‌ای پانوراما، سیستم نمایشگر سربالا، رینگ‌های ۲۰ اینچی، صندلی‌های گرم شونده و سرد شونده‌ی جلو با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ جهت، پوشش تمام چرمی داخل کابین، ستون فرمان تنظیم شونده به‌صورت برقی، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، شیشه‌های ایمنی، دوربین دید عقب و حسگر پارک عقب هستند. این خودرو در زمینه‌ی تجهیزات ایمنی فعال کاملا برتر از آلمانی‌های موجود ظاهر شده و مجهز به سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار ترافیک پشت سر و سیستم حفظ خودرو در بین خطوط است. لکسوس دیگر مجهز به امکانات اضافی قابل سفارش نیست که قرارگیری در رتبه‌های بالا را برای آن کمی سخت می‌کند.

 

ولوو

ولوو XC90 و آئودی Q7 هر دو دارای ردیف سوم صندلی‌ها هستند که قیمت ۹۶ هزار دلاری آن‌ها را توجیه می‌کند، هر کدام از این خودروها تقریبا ۱۰ هزار دلار از مرسدس بنز گران‌قیمت‌تر هستند. اما چیزی که این دو خودرو را از هم متمایز می‌کند؛ استفاده از پیشرانه‌ی بزرگ V6 در آئودی و در مقابل استفاده‌ی ولوو از یک پیشرانه‌ی کوچک چهار سیلندر است. 

 

آئودی Q7

 

پایین‌ترین مدل Q7 نیز دست پری دارد و امکانات استاندارد آن شامل مواردی همچون چراغ‌های زنون، رینگ‌های ۱۹ اینچی، تریم داخلی چرمی، سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی پیشرفته، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، دوربین دید عقب و سنسور پارک می‌شوند. در لیست تجهیزات ایمنی آئودی نیز مواردی چون سیستم کمکی جانبی، سیستم هشدار ترافیک پشت سر و سیستم هشدار خروج از خط به چشم می‌خورند. 

 

آئودی Q7

 

خودروی مورد آزمایش ما دارای امکانات اضافه‌ای مانند سیستم کمکی رانندگی در بین خطوط، سیستم هشدار تصادف از جلو، سیستم ترمز خودکار اضطراری، کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی ترافیک، سیستم کمکی دور زدن، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سیستم کمکی پارک، لامپ‌های اصلی از نوع LED است که قیمت آن را بدون احتساب عوارض به ۱۱۱ هزار دلار می‌رسانند. آئودی Q7 در صورت سفارش می‌تواند به سیستم تعلیق بادی فعال مجهز شود، گرچه نمونه‌ی مورد آزمایش به این سیستم مجهز نبود.ولووی مورد آزمایش از تیپ میانی خود یعنی Inscription است و نسبت به آئودی دارای زرق‌وبرق بیشتری است.ولوو از یک نمایشگر عظیم ۱۲.۳ اینچی در مقابل راننده استفاده کرده است که به‌عنوان مکملی برای نمایشگر ۹ اینچی سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی این خودرو عمل می‌کند. امکانات ولوو XC90 شامل چراغ‌های اصلی LED از نوع کاملا فعال، رینگ چرخ‌های ۲۰ اینچی، چرم بسیار باکیفیت ناپا، درب صندوق عقب برقی، دوربین دید عقب و حسگرهای پارک در جلو و عقب خودرو است.

 

ولوو

 

این شرکت‌کننده‌ی سوئدی مجهز به امکاناتی برای کاهش تصادفات شهری است، این امکانات شامل سیستم هشدار انحراف از خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم نمایشگر سربالا، کروز کنترل هوشمند، سیستم رانندگی بین خطوط، سیستم کمکی صف، سیستم هشدار فاصله هستند. ولوو XC90 ما مجهز به سیستم تعلیق فعال از نوع بادی نیز هست که قیمت خودرو را به ۱۰۷ هزار دلار رسانده است؛ البته همچنان در حدود ۳ هزار دلار از آئودی گران‌تر است. 

 

پورشه کاین

 

پورشه کاین دیزلی پس از مدل پایه‌ی کایمن ارزان‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین مدل پورشه است که می‌توان آن را خریداری نمود؛ با این وجود کاین در حدود ۱۱ هزار دلار گران‌تر از دومین خودروی گران گروه است. البته این قیمت زیاد تنها به برند این خودرو مربوط نمی‌شود و با پرداخت آن خودرویی را مجهز به پیشرانه‌ی شش سیلندر خورجینی قدرتمند، شاسی بسیار توانمند چندمنظوره، سیستم ترمز قدرتمند مجهز به چهار و شش عدد پیستون دریافت خواهد کرد که دینامیک رانندگی اسپرتی را تضمین خواهد کرد. با این حال مشخصات گونه‌ی پایه‌ی این خودرو چندان در مقایسه با بهای پرداختی برای این خودرو زیاد نیستند.

منبع: زومیت

کد خبر 64734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha