شکایت ۳۰۰ میلیون دلاری  فولکس واگن از بوش حل می شود

پرشین خودرو: یک منبع آگاه به رویترز خبر داد شرکت قطعه سازی خودروی رابرت بوش آلمان شکایت مالکان آمریکایی خودروهای آلاینده فولکس واگن را به مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون دلار حل و فصل خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در همین حال یک قاضی فدرال به فولکس واگن یک روز دیگر مهلت داد تا توافق در خصوص آلایندگی خودروهای سه لیتری را کامل کند.

مالکان خودروهای دیزلی در سال ۲۰۱۵ از شرکت رابرت بوش شکایت کرده و مدعی شدند این شرکت به فولکس واگن برای طراحی محرمانه نرم افزار تقلب در مقررات آلایندگی آمریکا کمک کرده است.

اما این شرکت قطعه سازی چنین ادعاهایی را رد کرده و بی‌اساس دانسته است. سخنگوی دفتر دادستان آمریکا اعلام کرد همچنان تحقیقات از نقش احتمالی رابرت بوش در رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی ادامه دارد و تحقیقات از افراد نامبرده نشده دنبال می‌شود.

رویترز در سال ۲۰۱۵ گزارش کرده بود وزارت دادگستری آمریکا درباره نقش رابرت بوش در آلایندگی دیزلی تحقیق می کند.

شرکت بوش آوریل گذشته اعلام کرد این شرکت ۶۵۰ میلیون یورو برای پوشش هزینه‌های حقوقی احتمالی اختصاص داده است.

در این بین توافق فولکس واگن با مالکان آمریکایی خودروهای آلاینده ممکن است شامل گزینه بازخرید ۲۰ هزار خودرو و تعمیر خودروهای دیگر باشد. پس از مذاکرات فشرده ای که در تعطیلات پایان هفته گذشته برگزار شد، فولکس واگن و وکلای مالکان به توافق نهایی برای جبران خسارت مالکان نزدیک شده اند.

به گفته یک منبع آگاه، توافق بوش برای توافق نهایی فولکس واگن در خصوص ۸۰ هزار خودروی دیزلی سه لیتری آلاینده پورشه، آئودی و فولکس واگن حیاتی است.

چارلز بریر، قاضی دادگاه منطقه ای آمریکا روز دوشنبه در سانفرانسیسکو به حل جهانی مسئله خودروهای آلاینده سه لیتری ابراز خوش بینی کرده بود.

توافق فولکس واگن با رگولاتورهای آمریکایی شامل موافقت این خودروساز آمریکایی برای پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای جبران آلایندگی بیش از حد خودروهای دیزلی سه لیتری خواهد بود و علاوه بر ۲.۷ میلیارد دلاری است که فولکس واگن در ژوئن موافقت کرد ظرف مدت سه سال برای جبران آلایندگی بیش از حد ۴۷۵ هزار خودروی آلاینده دو لیتری بپردازد.

ارزش دقیق توافق مربوط به خودروهای سه لیتری هنوز معلوم نیست زیرا هزینه‌ها به تعداد کسانی بستگی دارد که گزینه بازخرید را انتخاب می کنند اما ممکن است بیش از یک میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

تاکنون فولکس واگن برای صرف حداکثر ۱۶.۵ میلیارد دلار هزینه در ارتباط با رسوایی آلایندگی موافقت کرده که شامل پرداخت خسارت به واسطه‌های فروش، ایالتها، برنامه‌های انرژی پاک و وکلای مالکان خودروهاست.

منبع: ایسنا

کد خبر 64768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha