کاهش تصادفات راهبردی برای آرامش در دیگر ایام است

پرشین خودرو:رئیس پلیس راه با اشاره به افزایش آمار کشته های حوادث رانندگی در تعطیلات نوروز و شهریور در کشور گفت: اگر بتوانیم در این مقاطع تصادف ها را کنترل کنیم، سایر ماه های سال را با آرامش بیشتری سپری خواهیم کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سردار سرتیپ دوم محمد حسین حمیدی روز چهارشنبه در جلسه بررسی سوانح و حوادث رانندگی فارس در شیراز افزود: توصیه ما این است که در کنار کنترل و نظارت، بحث رفع نواقص راه ها و ایمن سازی آنها نیز مد نظر باشد.
رئیس پلیس راه کشور افزود: باید با گسترش استراحتگاه های بین راهی در فارس،علاوه بر فراهم کردن شرایط و امکاناتی برای عرضه محصولات و صنایع دستی قومیت ها، از میزان تصادف ها و حوادث رانندگی بخصوص حوادث ناشی از خواب آلودگی جلوگیری کرد.
وی اظهار کرد: این کار تابستان پارسال در استان اصفهان و در 42 نقطه آن انجام شد که تاثیر خوبی هم داشت و از این تجربه در استان فارس هم می توان استفاده کرد.
رئیس پلیس راه کشور گفت: از آنجا که فارس بیشترین میزان تردد جاده ای و حجم راه را در کشور دارد، ضروری است که راه های این استان ممیزی ایمنی شود.
ممیزی ایمنی راه،‌ تحلیل سیستماتیک و مستقل از مشخصات ایمنی طراحی پروژه نوسازی یا بهسازی معبر در مراحل مختلف برنامه ریزی، طراحی و یا پیش از بازگشایی است که یک ممیز یا تیم ممیزی مستقل و با صلاحیت بر روی یک راه یا یک طرح راه اجرا می کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این بحث ایمن سازی 9 گردنه پرتردد استان فارس نیز به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد.
او گفت: همچنین برای کاهش حوادث ناشی از خواب آلودگی بخصوص در محورهای مسطح و هموار بحث ایجاد مراکز اقامتی و تفریحی نیز دنبال می شود که این کار باید توسعه یابد.

منبع: ایرنا

کد خبر 64797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha