حمایت از شرکت‌های لیزینگ در چارچوب بودجه

پرشین خودرو: مدیر یک شرکت لیزینگی با بیان این که هیات دولت اخیرا آیین نامه اجرایی ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را به تصویب رساند، خواستار حمایت دولت از شرکت‌های لیزینگی از طریق اعتبارات ارزان قیمت در چارچوب بودجه شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، هیات دولت اخیرا آیین نامه اجرایی ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را به تصویب رساند.

در مصوبه اخیر دولت راه اندازی شرکت های تامین سرمایه در تولید انبوه، ایجاد بازار رهن ثانویه و انتشار اوراق مشارکت به پشتوانه تسهیلات رهنی و سایر ابزارهای مالی اسلامی با سررسیدهای مختلف، استفاده از صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک در داخل و خارج با هدف جذب منابع برای تولید انبوه و استفاده از شرکت‌های واسپاری لیزینگ در تامین منابع مالی تولید مسکن به صورت اجاره و اجاره به شرط تملیک از دیگر اهداف تصویب این آیین نامه اجرایی بود.

در اقدامی دیگر وزیر راه و شهرسازی از ورود سیستم لیزینگ به بخش حمل و نقل هوایی و قطار برای نوسازی ناوگان هوایی و ریلی کشور خبر می‌دهد.

غلامرضا کاظمی مدیرعامل شرکت لیزینگ امید اتفاقات اخیر در صنعت لیزینگ را به فال نیک گرفت و گفت: به نظر می‌رسد دولت یازدهم با حساسیت خاصی موضوع لیزینگ را دنبال می‌کند و بهره‌گیری از توان مالی لیزینگ‌ها در بخش مسکن و بخش حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی یکی از اولویت‌های دولت یازدهم است.

وی تصریح کرد: عملیات لیزینگ بعد از بانک‌ها به عنوان دومین شیوه تامین منابع مالی در فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود. ویژگی خاص صنعت لیزینگ موجب شده که این صنعت در توسعه اقتصاد جهانی نقشی برجسته ایفا کند. در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز بنا به ضرورت و نیاز به بحث تامین مالی فعالیت‌‌های اقتصادی موجب شده لیزینگ‌ها نیز مورد اقبال این کشورها قرار گیرند.

کاظمی بازار لیزینگ تجاری در ایران را شامل بخش‌های حمل و نقل، پزشکی، پیمانکاری، تولید و معدن عنوان و خاطرنشان کرد: بیشترین سهم در بازار لیزینگ تجاری مربوط به بخش حمل و نقل است.

صنعت حمل و نقل یکی از بزرگ‌ترین صنایع بین‌المللی در جهان است و یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سنجش توسعه‌یافتگی کشورها و زیرساخت توسعه تجارت است و بین کارایی در بخش حمل و نقل و کارایی عمومی اقتصاد و رشد اقتصادی، رابطه‌ مستقیم و معنی‌داری وجود دارد، لذا اینکه سهم حمل و نقل در لیزینگ‌‌ها بیش از سایر بخش‌ها است آن هم تنها به این دلیل است که سهم حمل و نقل در اقتصاد جهانی چشمگیر است.

وی با اشاره به این که با روش لیزینگ می‌توان امکان نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور را فراهم کرد گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل هواپیما، قطار و کشتی در سطح بین‌الملل به عنوان شیوه‌ای مرسوم دنبال می‌شود.

کاظمی حجم عملیات مالی لیزینگ در جهان را چشم‌گیر توصیف کرد و افزود: برای ساماندهی امور صنعتی و تولیدی و توسعه حمل و نقل، حمایت از شرکت‌های لیزینگ از طریق اعتبارات ارزان قیمت در چارچوب بودجه و یارانههای دولتی ضروری است.
 

کد خبر 64930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha