میانگین سن ناوگان 10 شرکت ریلی کشور به حدود 6.5 سال رسیده است

پرشین خودرو: مدیرعامل یک مجموعه ریلی با اشاره به میانگین عمر ناوگان حمل و نقل ریلی مسافری این مجموعه گفت: میانگین سن واگن های چهار تخته 10 شرکت زیر مجموعه ما 6.5 سال است.

به گزارش «پرشین خودرو»، «محمد خان احمدی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بلیت قطارهای 10 شرکت تحت پوشش این مجموعه ریلی در سطح کشور در هفته در بیش از یک هزار و 400 آژانس عرضه می شود، اما شرکت سفیر ریل آسیا هم اکنون با یک هزار و 850 دفتر فروش قرارداد دارد.
وی اظهار داشت: میانگین ضریب اشغال صندلی واگن های زیر مجموعه این شرکت در طول سال بیش از 88 درصد است و میانگین سن ناوگان ما نیز به حدود 9 سال رسیده است.
وی با بیان اینکه شرکت های ریلی بن ریل، نورالرضا، مهتاب سیرجم، وانیا ریل، ریل ترابر سبا، رعد تبریز،ریل سیر کوثر، جوپار، هستیا و راه آهن حمل و نقل 10 شرکت زیر مجموعه سفیر ریل هستند، گفت: 15 درصد بلیت قطارهای این مجموعه به روش اینترنتی و 85 درصد نیز به صورت حضوری در دفاتر آژانس های مسافرتی به متقاضیان عرضه می شود.

به گفته خان احمدی، تا اواخر سال 1388 بلیت های این 10 شرکت ریلی در کشور از طریق شرکت حمل و نقل رجا به متقاضیان عرضه می شد، اما از این سال شرکت های یاد شده تصمیم گرفتند بلیت های ناوگان ریلی خود را به طور مستقیم به مشتریان خود عرضه کنند.
وی ارایه خدمات ریلی مطلوب به مسافران را ضروری دانست و گفت: برگزاری دوره های آموزشی مناسب برای مهمانداران شرکت های ریلی این مجموعه، سبب ارتقا کیفیت خدمات مجموعه سفیر ریل آسیا شده و افزایش تقاضا برای سفر با قطارهای این 10 شرکت نشاندهنده رضایت مسافران از عملکرد این شرکت های ریلی، تحت نظارت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

خان احمدی با بیان اینکه بیش از 37 درصد واگن های مسافری کشور در اختیار شرکت های این مجموعه ریلی است، گفت: آمارها نشان می دهد 53 درصد درآمد حمل و نقل ریلی مسافری کشور مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه سفیر ریل آسیا است.
وی با بیان اینکه سفیر ریل آسیا هیچگونه قطارهای اتوبوسی و حومه‌ای همانند شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در اختیار ندارد، گفت: همه واگن‌های ما چهار تخته هستند و برای هر واگن بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده و با فعالیت بازرگانی و عرضه بلیت با 30 تا 40 درصد تخفیف در برخی از مسیرها در حال تسهیل فروش بلیت قطارهای این مجموعه ریلی هستیم .

منبع: ایرنا

کد خبر 65019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha