شرکت خودروسازی مینی تنها مدل خودرا بزرگترمی کند

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی مینی که از زیرمجموعه های گروه خودروسازی فولکس واگن محسوب می شود قصد دارد تا تنها مدل SUV خود یعنی «Countryman» را بزرگ تر از مدل های قبلی ساخته و آن را به یک SUV جدی و بزرگ در این سگمنت محبوب بدل سازد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در همین ارتباط مدیر برند شرکت خودروسازی مینی معتقد است که طراحی ظاهری خشن تر و بزرگ تر «Countryman » آن را در لیست خریداران قرار خواهد داد.

«پیتر شوارتزنباوئر» از اعضای هیأت مدیره گروه خودروسازی فولکس واگن و مسئول برند مینی در این خودروساز بزرگ آلمانی در گفت وگو با مجله خودروسازی اروپا در رابطه با مقایسه نسل قبلی و نسل جدید Countryman می گوید: «در حال حاضر محصولات مینی به عنوان خودروهای دوم یا سوم خانواده ها خریداری می شوند، درحالی که Countryman می تواند به عنوان خودروی اصلی یا تنها خودروی شما مورد استفاده قرار گیرد.»

 

 

بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان بیانگر آن است که نسل جدید خودروی Countryman کشیده تر و عریض تر از نسل قبل آن است و براساس اعلام رسمی شرکت مینی فاصله میان محورهای خودرو نیز در مقایسه با مدل قبلی آن افزایش یافته است. این افزایش سایز از سوی مینی سبب شده تا تنها محصول SUV این شرکت بریتانیایی به جمع SUV های کامپکت لوکس نظیر  «Mercedes-Benz GLA»  و «Audi Q2» وارد شده و به رقابت با آنها بپردازد.

آقای شوارتزنباوئر معتقد است که ورود مینی Countryman  به سگمنت جدید SUV های کامپکت لوکس سبب می شود تا این خودرو با رقبای قدرتمندی به رقابت پرداخته و بر میزان فروش خود بیفزاید، چرا که این سگمنت چهار برابر بزرگ تر از سگمنتی است که Countryman پیش از این در آن به رقابت مشغول بود.

با وجود تغییرات اعمال شده روی مدل جدید Countryman، کارشناسان و فعالان حوزه صنعت خودرو بر این باورند که میزان فروش نسل جدید این خودرو بدون تغییر باقی مانده و انتظار می رود یک چهارم فروش کلیه محصولات شرکت خودروسازی مینی را به خود اختصاص دهد.

در حالی که مینی معتقد است که پس از عرضه نسل جدید Countryman  به بازار میزان فروش این مدل به تدریج افزایش خواهد یافت، چرا که طبق برآوردهای صورت گرفته توسط این خودروساز بریتانیایی، میزان تقاضا برای کلیه محصولات آن از جمله مدل های هاچبک افزایش خواهد یافت.

در همین چارچوب «سباستین مکنسن» نایب رئیس شرکت خودروسازی مینی معتقد است: «میزان فروش کلی مینی در سال 2016 به 338 هزار و 466 دستگاه رسیده و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش خواهد یافت. این افزایش در حالی تحقق می یابد که مینی انتظار دارد تا میزان فروش این شرکت در سال 2017 میلادی نیز به واسطه عرضه نسل جدید خودروی Countryman به میزان قابل توجهی افزایش یافته و رکورد فروش این برند قدیمی و محبوب را مجددا افزایش یابد.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته شرکت خودروسازی بریتانیایی مینی قصد دارد در سال 2019 میلادی نخستین خودروی تمام برقی خود را روانه بازارهای جهانی کند. کارشناسان معتقدند اگرچه مدیران ارشد مینی از گفتن نام این مدل برقی خودداری می کنند، اما قطعاً نخستین پیشرانه برقی این شرکت روی یکی از محصولات فعلی شرکت نصب خواهد شد.

منبع: فرصت امروز

کد خبر 65053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha