واگذاری چارتری بلیت قطارتهران_کربلا به تورهای زیارتی

پرشین خودرو: معاون مسافری راه آهن با اشاره به استقبال کم زائران حسینی(ع)ازقطار تهران-کربلا بعد از ایام اربعین گفت: درتلاشیم تا بلیت این قطار را به صورت چارتری در اختیار تورهای زیارتی قراردهیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، میرحسن موسوی، افزود: براساس برنامه قرار بود که پس از برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) قطار تهران-کربلا هفته ای یکبار از پایتخت به سمت شلمچه و سپس به سمت خرمشهر-بصره-کربلا حرکت کند اما پس از پایان ماه محرم و صفر، استقبال مردم از این مسیر ریلی کاهش یافت.

موسوی ادامه داد: باتوجه به کاهش مسافران خط ریلی تهران-کربلا، راه آهن در تلاش است تا با برگزاری جلسات مشترک با سازمان حج و زیارت، تصمیماتی برای برپایی تورهای زیارتی را در دستور کار قرار دهد تا با این همکاری، استقبال از این مسیر ریلی افزایش یابد.

به گفته معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پس از برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) قطار تهران- کربلا تنها یک یا دو بار مسافرگیری کرد و عدم استقبال مردم مانع از حرکت منظم این قطار شد.

وی به فروش بلیت در سامانه آنلاین خرید بلیت قطار تهران-کربلا، اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعان و خریداران بلیت بسیار کم است و این مسیر ریلی مسافر چندانی ندارد اما درصورتی که قرارداد بین سازمان حج و شرکت راه آهن بسته شود، از این پس بلیت ها به صورت چارتری در اختیار تورهای زیارتی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قطار یکسره تهران- کربلا تا پیش از اربعین حسینی فقط در ۱۸ آبان ماه مسافرگیری کرد و قرار بود که پس از ایام اربعین این قطار روزهای سه شنبه هر هفته حرکت کند و در صورت استقبال زائران، راه آهن جمهوری اسلامی ایران حرکت این قطار را به دو روز در هفته افزایش دهد.

گفتنی است بلیت تهران- کربلا یکسره فروخته می‌شود و قیمت بلیت آن ۱۳۰ هزار تومان است، این مبلغ بابت مسیر ریلی تهران-شلمچه(۹۶۰ کیلومتر)، مسیر جاده‌ای شلمچه- بصره (۳۵ کیلومتر) و مسیر ریلی بصره- کربلا(۴۸۰ کیلومتر) پرداخت می شود.

منبع: مهر

کد خبر 65079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha