خودروی پاک هیوندای با پاکرو+جزئیات قیمت و فنی

پرشین خودرو: آلودگی هوای کلان شهرها و محدودیت منابع سوختی سبب شده تا نسل جدیدی از خودروها روی کار آیند، خودروهایی که هم آلایندگی بسیار کمی دارند و هم اشتهای کمتری برای مصرف سوخت.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، پس از تویوتا کمری و پریوس حالا خودروی محبوب سوناتا با موتور هیبریدی به بازار ایران عرضه می شود با این تفاوت که شرکت پاکرو نماینده انحصاری هیوندای در ایران بوده و خودروهای این شرکت به سفارش ایران تولید می شود.
این خودرو از دو موتور برقی و بنزینی بهره می برد که موتور بنزینی 2.0 لیتری بوده و قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت بوده و 193 نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین موتور برقی این خودرو نیز سنکرونیزه دائمی بوده که 51 اسب بخار قدرت داشته و 205 نیوتن متر گشتاور دارد همین اعداد و ارقام کافی است تا سوناتای هیبرید از برادر بنزینی اش که با موتور 2.4 لیتری در بازار حضور دارد حدود 0.6 ثانیه چابک تر باشد.



 

با 35میلیون تومان سوناتای هیبریدی بخرید
یکی از بهترین گزینه ها برای ناوگان حمل و نقل عمومی خودروهای برقی و هیبریدی هستند از اینرو شرکت پاکرو شرایط مناسبی را برای خریدارن خودرو به صورت تاکسی در نظر گرفته است مدلی که برای ناوگان تاکسیرانی مناسب است و مورد تایید تاکسیرانی قرار گرفته از تیپ پایه GL است که 165میلیون تومان قیمت دارد که 30میلیون تومان از آن را شهرداری به عنوان یارانه در نظر گرفته و 100میلیون تومان نیز به صورت وام به خریدارن ارائه می شود که متقاضیان این خودرو تنها با پرداخت 165میلیون تومان می توانند سوناتای هیبرید را در اختیار داشته باشند.
شرکت پاکرو پیش از این نیز 800 دستگاه تویوتا کمری هیبریدی را با عنوان پاکرو سبز قشم روانه خیابان ها کرده بود که تجربه موفقی بود و استقبال خوبی از آن به عمل آمد.

5شهر بزرگ به سوناتای هیبرید خدمت می دهند
نمایندگی های شرکت پاکرو در 5شهر بزرگ مستقر هستند و در به صورت مجزا تنها به سوناتا های هیبریدی خدمت می دهند.
مهدی نعمتی مدیر سرویس های پاکرو در این خصوص گفت: در شهرهای شیراز، مشهد، تهران، تبریز و قم در نمایندگی های با سابقه و شناخته شده شهر به صورت مجزا به سوناتا های هیبرید سرویس می دهیم. سوناتا های هیبرید از گارانتی 5ساله بهره می برند و همچنین موتور الکتریکی و تمام قطعات برقی این خودرو شامل 7سال گارنتی بوده و این گارانتی فقط منوط به موتور نیست و تمام قطعات برقی را در بر می گیرد.

سوناتای هیبریدی را بیشتر بشناسید
جواد نفری مدیر فنی شرکت پاکرو نیز در خصوص این خودرو متذکر شد: در ترافیک شهری این خودرو عموماً از موتور برقی خود استفاده می‌کند که مصرف سوخت ترکیبی سوناتا هیبرید در هر 100 کیلومتر 4.7 لیتر است.
به گفته وی، خودروی سوناتای هیبریدی به صورت پلاگین و خود شارژ طراحی شده است که در صورت خرابی موتور بنزینی میانگین 70 تا 80 کیلومتر با استفاده از موتور برقی خود حرکت می‌کند و این در حالی است که در صورت خرابی موتور برقی خودرو به صورت اتوماتیک تنها از سیستم بنزینی استفاده می‌کند.
مدیر فنی پاکرو در رابطه با باطری این خودرو هیبریدی تاکید کرد: در این خودرو از باطری‌های 270 ولتی استفاده شده که در هر ماژول چند سلول قرار گرفته است و در صورت خرابی هر سلول از باطری هیبریدی تنها یک ماژول تعویض می‌شود و نیازی به تعویض تمام باطری‌ها نیست. از این رو با هزینه بسیار کمتری نسبت به دیگر خودروها موتور برقی این خودرو قابل تعمیر است.
وی عمر مفید باطری‌های هیبریدی را حداقل 10 ساله بیان کرد و گفت: شرکت، باطری الکترونیکی این خودرو را تا 7 سال گارانتی کرده و بعد از پایان عمر مفید باطری‌ها نیازی به تعویض کل باطری نیست. در حالی که حداقل عمر مفید این باطری ها 10سال یاد شده است.

سوناتای هیبریدی 8هزار دلار گران تر از سوناتای بنزینی
سوناتای بنزینی حدود 8000 دلار در بازارهای جهانی ارزان تر از سوناتای هیبریدی است که البته این تفاوت قیمت طبیعی است.
این عدد در خودروهای الکتریکی ممکن است تا 1.5 برابر نمونه بنزینی گران تر باشند که برای خریدارن صرفه اقتصادی ندارد از اینرو برخی از کشورها مانند چین نصف قیمت خودروها را به صورت یارانه پرداخت می کنند تا مصرف کننده انگیزه بیشتری برای خرید این گونه خودروها داشته باشد.
با توجه به گران تر بودن سوناتای هیبرید، شرکت پاکرو سعی کرده که این خودرو را هم قیمت با نمونه بنزینی اش در ایران عرضه کند که البته کار سختی نیست چراکه خودروهای برقی و هیبریدی از پرداخت 45 درصدی قیمت خودرو برای گمرک معاف می شوند. از این رو، هم قیمت بودن این خودرو نیز با نمونه بنزینی خیلی عجیب به نظر نمی رسد.
سوناتای هیبرید در دو تیپ دیگر هم به بازار عرضه می شود که مدل GLS حدود 180 میلیون و مدل +GLS حدود 190 میلیون تومان قیمت دارد.

دیگر نگران دوربین های طرح ترافیک نباشید
خودروهای برقی و هیبریدی با توجه به آلایندگی کم و البته مصرف سوخت پایین، مجازند تا به محدوده طرح ترافیک ورود کنند و بابت آن نیز هزینه ای نپردازند دارندگان این خودروها تنها می باید در سامانه شهرداری ثبت نام کنند تا خودروی آنها مجاز به تردد در محدود ترافیک تهران باشد.

قطعات یدکی موجود است
مدیر قطعات شرکت پاکرو نیز می گوید: بخش قطعات کاملا موازی با بخش فنی و عرضه پیش می رود و تلاش بر این است که تمامی قطعات در دسترس مشتری باشد.
وی افزود: رسالت ما تامین به موقع قطعات است هرچند که بالاخره در روند کار کسری هایی بصورت طبیعی وجود خواهد داشت. قیمت قطعات نیز برای مشتری کاملا منطقی خواهد بود و بر اساس نرخ و هزینه های ارزی دلار تعیین خواهد شد.
مفتخر در پایان با تاکید بر اینکه پاکرو تلاش دارد هزینه نهایی قطعه را پایین تر بیاورد تا هم منفعت عاملیت و هم منفعت مشتری تامین شود، خاطرنشان کرد: طی چند روز آینده محموله بزرگ قطعات این خودرو می رسد و نیازهای قطعات را طی چند ماه برطرف خواهد کرد و مشتری ها می توانند از دیدگاه قطعات آسودگی خیال داشته باشند.

کد خبر 65105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha