کد خبر 65193
۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
 ظرفیت رینگ سوم ترافیکی اصفهان تکمیل شد

پرشین خودرو:یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر رینگ چهارم حفاظتی ترافیکی شهر اصفهان اجرا نشود خسارت‌های جبران ناپذیری گریبان اصفهان را می‌گیرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، علیرضا نصر اصفهانی ، در خصوص رینگ چهارم حفاظتی اصفهان اظهار کرد: این رینگ 80 کیلومتر است که 50 کیلومتر آن در محدوده شهری اصفهان و 30 کیلومتر آن در محدوده سه شهر مجاور اصفهان یعنی دولت آباد، خمینی شهر و فلاورجان قرار می‌گیرد و در واقع پروژه‌ای مشترک محسوب می‌شود.

وی افزود: اجرای چنین پروژه‌ای هزینه بر است و باید همه شهرها همزمان عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کنند و به علت جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی نام آن را رینگ حفاظتی گذاشتهاند زیرا یک ضرورت برای کلان شهر اصفهان محسوب می‌شود.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ظرفیت رینگ سوم ترافیکی اصفهان تکمیل شده است، ادامه داد: بزرگراه خرازی به عنوان رینگ سوم ترافیکی اصفهان امروز زیر بار کثرت خودرو قرار دارد و ترافیک‌ آن مانند خیابان‌های کم عرض شهر است. ظرفیت این بزرگراه تکمیل شده و مدت زمان زیادی است همه بر روی ایجاد رینگ چهارم اتفاق نظر پیدا کرده‌اند، اما هماهنگی‌های آن با مشکل مواجه است و به دلیل هزینه بالا حتماً باید شروع عملیات با هماهنگی باشد.

نصراصفهانی تصریح کرد: البته در مناطق 10 و 14 شهرداری اصفهان اقداماتی در خصوص آزادسازی برای ساخت این رینگ انجام شده است و طراحی‌های خود رینگ و پل‌های آن نیز در نظر گرفته شده است و در منطقه 12 نیز آزادسازی‌هایی انجام گرفته است، ولی باید سه شهر دیگر نیز همزمان با اصفهان فعالیت را آغاز کنند چراکه این حلقه حفاظتی برای آن ها منافعی از جمله افزایش ارزش افزوده شهرهایشان دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که ورود این حجم خودرو به شهر اصفهان و تبدیل شدن رینگ‌های ترافیکی و بزرگراه‌ها به پارکینگ‌های عظیم آیا موجب نمی‌شود که اصفهان رفته رفته به پارکینگ بزرگ خودروها تبدیل شود، گفت: زندگی امروزی ماشینی شده است و خلاف جهت نمی‌شود حرکت کرد اما باید به سمت و سویی حرکت کنیم که بار ترافیکی شهر را به عناوین مختلف کاهش دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در کنار توجه به خواست شهروندان باید ناوگان حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم تا شهروندان نسبت به کاهش استفاده از وسایط نقلیه شخصی ترغیب شوند، اما تا زمانی که ناوگان حمل و نقل عمومی شهرونان را خسته می کند مردم از وسیله شخصی استفاده می کنند.

نصراصفهانی اظهار کرد: در شورای اسلامی شهر اصفهان سعی شده توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حد شعار نماند. شاید یک روز در دنیا وسیله نقلیه شخصی عامل توسعه یافتگی محسوب می‌شد، اما امروز زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و روش‌های متعدد جابه جایی مردم در شهرها عامل توسعه یافتگی محسوب می‌شود امروز تراموا، مترو و BRT در دنیا عامل توسعه یافتگی یک شهر به حساب می‌آید.

وی گفت: باید به سمت سیستم های نوین حمل و نقل در شهر اصفهان حرکت کنیم و نگاهی به آینده این شهر داشته باشیم. اولویت بندی ها باید انجام شود و پروژه‌های حمل و نقلی را توسعه دهیم. در این مسیر ناامید نیستیم ولی نیازمند وسعت نظر هستیم اگر سالیان دراز و روزهای قبل چیزی حدود 50 تا 100 سال پیش فکری برای گسترش اصفهان می‌شد امروز ما ناچار نبودیم برای آزاد سازی مناطق شهری تا این حد درگیر شویم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اگر امروز هم نتوانیم رینگ چهارم حفاظتی را اجرایی کنیم خسارت‌های جبران ناپذیری به شهر اصفهان وارد می‌شود، عزم مدیریت شهری برای ساخت این رینگ جزم است، اما امیدواریم که هم درآمد شهرداری بهتر شود و هم دولت بتواند کمک کند چون این ابرپروژه ای است که نیازمند تسهیلات دولتی خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 65193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha