افزایش کشف خودروهای سرقتی در 24 ساعت اولیه سرقت

پرشین خودرو:رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: 60 تا 70 درصد خودروهای سرقتی در 24 ساعت اولیه بعد از سرقت کشف می شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، سردار محمدرضا مقیمی روز چهارشنبه در حاشیه دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی استانهای سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: در فضای جرائم اجتماعی بخصوص قتل، با مجموعه های بیرون از ناجا (در زمینه های شناخت انگیزه های روانشناسی و اجتماعی در قتل) ارتباط خوبی برقرار کردیم و بر این اساس در وقوع قتل در 9 ماهه گذشته امسال نسبت به سال قبل با 10 درصد کاهش روبرو بودیم.

وی در خصوص افزایش کشفیات در حوزه جنایی گفت: در این زمینه با کارآگاهان جنایی بازنشسته ناجا همکاری لازم را داریم تا افسران جوان ما از تجربیات آنها استفاده کنند و در این زمینه 98 درصد از قتل ها منجر به کشف می شود.
سردار مقیمی با بیان این که در مبارزه با مفاسد اقتصادی تمرکز خود را بر روی مبارزه با زمین خواری و فرارمالیاتی گذاشته ایم، افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با زمین خواری، زیرمجموعه ای را تحت این عنوان فعال کردیم که با تعامل با وزارتخانه های مربوطه، هزار پرونده تشکیل دادیم و در این طرح سعی داریم تا زمین هایی که به طور غیرقانونی محصور شده اند را به صورت اولیه برگردانیم.

وی با اشاره به مبارزه با فرار مالیاتی گفت: با توجه به این که این امر از اولویت های دولت بوده و همچنین بیشتر جرائم اقتصادی به نوعی با فرار مالیاتی مرتبط است در سال 95 در حدود 763 میلیارد تومان در حوزه فرار مالیاتی پرونده تشکیل شده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان این که در حوزه جرائم اقتصادی پرونده های مختلفی وجود دارد، گفت: یکی از کارهای پلیس رصد فضای اقتصادی و فضای کسب و کار است.
وی افزود: پلیس سعی دارد امنیت اقتصادی را برای تولیدکنندگان بوجود آورد و در این زمینه هم اولویت ما بحث پیشگیری است که با اطلاع رسانی به بخش های خصوصی و دولتی این کار را انجام می دهیم.
سردار مقیمی با بیان این که در مبارزه با جرایم اقتصادی باید آرامش را در این فضا بوجود آوریم، افزود: ما باید در این زمینه از رانت های اقتصادی که برای برخی بوجود می آید، جلوگیری کنیم و فضای مناسبی را برای سرمایه گذاری در تولید ملی بوجود آوریم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به توفیقات پلیس در امنیت کشور گفت: این موفقیت ها بستگی به همکاری و مشارکت مردم دارد. وی افزود: هنوز در کلاهبرداری هایی که از طریق سامانه های خودپردازها صورت می گیرد شاهد هستیم که علی رغم هشدارهای پلیس، باز برخی از شهروندان به این توصیه ها عمل نمی کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 65217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha