سهم 26 درصدی موتورسیکلت ها در تصادفات منجر به فوت

پرشین خودرو:رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور نیروی انتظامی از سهم 26 درصدی موتورسوران در تصادفات منجر به فوت خبرداد و گفت: بعد از عابران پیاده، موتورسیلکت ها جزء آسیب پذیرترین تردد کنندگان در سطح شهر هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، از اعلام روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس راهور ناجا، سرهنگ داوود قاسمیان افزود: در ٩ ماهه اول امسال، موتورسیکلت ها در ٢٦ درصد از تصادفات فوتی سهم داشتند.
وی ادامه داد: بیشترین مرگ و میر موتورسوارها در استان های فارس، قم، تهران بزرگ، سیستان و بلوچستان و شرق تهران بوده است.
رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا با بیان اینکه حدود ١٠ میلیون دستگاه موتورسیکلت در چرخه ترافیک وجود دارد ، گفت: طبق آمار ٩ ماهه امسال بیشترین علل مرگ و میر موتورسوارها، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی و تخطی از سرعت مجاز بوده است.
قاسمیان اضافه کرد: طبق آمار ٩ ماهه اول امسال، ٣٠ درصد کشته های تصادفات به عابران مربوط می شود این درحالی است که رانندگان باید توجه بیشتری نسبت به حق و حقوق عابران پیاده داشته باشند.
وی در پاسخ به این سوال که بیشترین دلیل حوادث عابران پیاده چیست؟ توضیح داد: بعد از غروب آفتاب پوشیدن لباس تیره و حرکت در سطح سواره رو خطر آفرین است. عابران بدون توجه به این نکته مهم، شب هنگام در سطح شهر تردد دارند.
سرهنگ قاسمیان افزود: از طرف دیگر رانندگان معمولا به دلیل توجه نداشتن به جلو و یا تخطی از سرعت مطمئنه با عابران تصادف می کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 65243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha