سامانه‌های شناسایی هوشمند تا چه حد موثرند؟

پرشین خودرو:این سامانه شناسایی هوشمند تویوتا به بررسی و شناسایی موانع پرداخته و باعث می‌شوند تا خودرو و راننده با توجه به شرایط محیطی واکنش صحیح نشان داده و از حرکت یا فشار پدال نامناسب خودداری کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سامانه شناسایی هوشمند، ایمنی شما و خودرویتان را در هنگام پارک خودرو را رقم می‌زند.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "کاراسکوپ"، نتایج حاصل از بررسی‌ها نشان می‌دهد که خودروها و مدل‌های مجهز به سامانه‌های شناسایی هوشمند (ICS) به شکل قابل ملاحظه‌ای از تصادفات هنگام پارک می‌کاهند. تویوتا اعلام کرده که استفاده از این سامانه شناسایی هوشمند، باعث کاهش 70 درصدی فشار پدال نامناسب و کاهش 40 درصدی تصادفات در حرکت معکوس در ژاپن شده است.

 

سامانه‌های شناسایی هوشمند تا چه حد موثرند؟

 

این بررسی در یک دوره 18 ماهه از ژانویه 2015 تا ژوئیه 2016 در ژاپن صورت گرفته است. این بررسی‌ها در دفاتر بیمه و با ارزیابی 2500 حادثه صورت گرفته است که در مجموع بیش از 63 هزار مدل خودرو را تحت پوشش دارند.

تا کنون هیچ بررسی در خصوص تفاوت تصادفات رو به جلو یا فشار پدال نامناسب صورت نگرفته بود.

 سامانه شناسایی هوشمند  به بررسی و شناسایی موانع پرداخته و باعث می‌شوند تا خودرو و راننده با توجه به شرایط محیطی واکنش صحیح نشان داده و از حرکت یا فشار پدال نامناسب خودداری کند. مدل‌های تولیدی سال 2015 آلفارد، پیروس و ولفایر به حسگرهای اضافی مجهز هستند که طیف و برد شناسایی محدوده را افزایش می‌دهد.

این سامانه نه تنها راننده را از فشار پدال اشتباه بازمی‌دارد بلکه در فضای تنگ پارک خودرو به ویژه در حرکت رو به عقب، از برخورد خودرو با افراد یا وسایل نقلیه مجاور خودداری خواهد کرد.

منبع: عصرایران

کد خبر 65244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha