کد خبر 65280
۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
بهترین فضای داخلی خودروها در طول زمان

پرشین خودرو:با این اوصاف می توان مک‌لارن 675LT را به دلیل داشتن یک فرمان با لبه آلکانترا، پره‌های فیبر کربنی و فاصله مناسب از زانو در رده بهترین‌های زمان قرار داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، کدام خودروها بهترین مشخصات داخلی در طول زمان را دارند؟ پاسخ به این پرسش چندان آسان نیست و نیاز به بررسی‌های فراوان دارد. به این منظور نگاهی به گذشته انداخته و مشخصه‌های خودروهای مختلف را بررسی کردیم.

 

بهترین فضای داخلی در طول زمان

 

 همواره قوس و انحناهای خودرو، طراحی عجیب سقف‌ها و بالک‌های متعدد باعث نگارش‌های طولانی یا سخنرانی‌های متعدد شده‌اند. اما زمانی که درون خودرو نشسته‌ایم و در حال استفاده از آن هستیم، هیچ‌کدام از این موارد را نخواهیم دید. در ازای هر دقیقه‌ای که به ظاهر خارجی خودرو نگاه می‌کنیم، ساعت‌ها و حتی روزها را درون خودرو می‌گذرانیم و به فضای داخلی خیره می‌شویم.

محیط داخلی عمومی

درست مانند فضای خارجی فضای داخلی نیز متضمن آن چیزی است که یک خودرو در عملکرد ارائه خواهد داد. نگاه اولیه به فضای داخلی به شما خواهد گفت که چه تجربه‌ای از رانندگی در انتظار شما خواهد بود. چه گزینه‌های در فضای داخلی مهم بوده و چه گزینه‌های فانتزی طراحی شده‌اند.

با همین نگاه هیچ فضای داخلی بهتر از فراری F40   نیست. شما در این خودرو در مجموعه فیبرکربنی قرار گرفته و در آسایش هر چه تمام‌تر به اطراف می‌نگرید و لذت می‌برید. تنها چیزی که توجه راننده را به خود در این فضا جلب خواهد کرد رانندگی است و به جز آن چیز زیادی وجود ندارد. رنگ مات مشکی در فضای این خودرو از بازتاب نور ممانعت خواهد کرد.

 

بهترین فضای داخلی در طول زمان

 

برخلاف ظاهر ساده داخل فراری F40، رولزرویس فانتوم رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است.. تمام این طراحی‌ها در استودیوی انجام می‌گیرد که رایانه‌های زیادی در آن وجود نداشته و طراحان پشت میز نشسته و مدادهایی پشت گوششان قرار دارد.

 

بهترین فضای داخلی در طول زمان

 

اما در خصوص موقعیت رانندگی مرکزی این مک‌لارن F1 است ک یک برنده به شمار می‌آید. در این خودرو هیچ جای بحثی در خصوص فقدان یک همسان‌سازی وجود ندارد. اگر شما در پشت فرمان یکی ار این F1 های مک لارن قرار گیرید در اوج بودن فضای داخلی را درک خواهید کرد. هیچ ترفند و فریبندگی خاصی در این فضا دیده نمی‌شود و سادگی رمز نبوغ این طراحی است.

 

بهترین فضای داخلی در طول زمان

 

فرمان

با توجه به اینکه اولین حد واسط انسان و ماشین فرمان به شمار می‌آید، شگفت‌انگیز است که چگونه هنوز بسیاری از تولیدکنندگان خودرو درکی از اهمیت فرمان‌ها ندارند. بنابراین شاید نباید تا حد امکان دکه‌های مختلفی را روی فرمان قرار داد. در مورد فرمول یک موضوع متفاوت است چرا که این خودروها داشبورد ندارد. فرمان ها برای کنترل بهتر خودرو باید شعاع کاملی داشته باشند. با این وصف ساخت فرمان‌های کوچک با باور جذاب‌تر شدنشان اشتباه است.

با این اوصاف می توان مک‌لارن 675LT را به دلیل داشتن یک فرمان با لبه آلکانترا، پره‌های فیبر کربنی و فاصله مناسب از زانو در رده بهترین‌های زمان قرار داد.

 

بهترین فضای داخلی در طول زمان

 

پس از این مدل می‌توان به فرمان فراری‌های دهه 1970 میلادی اشاره کرد. چرم مشکی محیط فرمان، رنگ نقره ای داخلی پره مانند و بوق زرد وسط آن نشان از تمایز آن در زمان تولیدش دارد.

 

بهترین فضای داخلی در طول زمان

 

اما فرمان ساده، بزرگ و با روکش چوب جگوار تایپ E نیز قابل توجه است.

 

بهترین فضای داخلی در طول زمان

 

البته نمی‌توان در شمار برترین ها از فرمان  الفارومئو نیز صرف نظر کرد.

 

بهترین فضای داخلی در طول زمان

منبع: عصرایران

کد خبر 65280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha