فیس لیفت آی.8 سال آینده معرفی می‌شود+جزئیات

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی BMW در آخرین تحرکات مجازی خود اعلام کرد که در سال 2017 میلادی قصد دارد از خودروی فیس لیفت بی.ام.و i8 رونمایی کند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، بلافاصله پس از این اعلام ب.ام.و، اطلاعات ضد و نقیضی در فضای مجازی منتسب به منابع نزدیک به BMW منتشر شد.
پیش از پرداختن به جزییات خبر، بد نیست بدانید که مهندسان بی.ام.و برای بخش مولد قدرتی i8 از یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی استفاده کرده‌اند که از یک موتور 1.5 لیتری توئین پاور توربوشارژر 3 سیلندر و یک موتور الکتریکی بسته شده به باتری لیتیوم یونی تشکیل شده است و می‌تواند حداکثر خروجی 362 اسب بخاری با استفاده از نیروی ترکیبی هر دو موتور الکتریکی و پیشرانه درون سوز داشته باشد که در عمل شتاب صفر تا صد 4.4 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعتی با محدود کننده الکترونیکی به همراه داشته است.
حال براساس آخرین اطلاعاتی که از منابع نزدیک به کمپانی خودروسازی بی.ام.و بدست آمده است، بر روی مدل فیس لیفت هم از همین سیستم محرک هیبریدی استفاده خواهد شد، اما در عوض با یکسری بروزرسانی‌های صورت گرفته بر روی آن، مقدار قدرت تولیدی پیشرانه درون سوز 1.5 لیتری حدود 15 اسب بخار افزایش پیدا کرده است تا در مجموع به همراه بروزرسانی‌های صورت گرفته بر روی موتور الکتریکی، بتواند حداکثر نیرویی 380 اسب بخاری در اختیار راننده قرار دهد.
دیگر موضوع مهم نسخه فیس لیفت در کنار سیستم محرک ارتقا یافته هم می‌تواند باتری‌های تامین کننده انرژی الکتریکی باشد که اخیرا مقامات بلند پایه BMW از باتری‌های ارتقا یافته و قوی‌تر لیتیوم یونی برای خودروی کوچک i3 رونمایی کرده‌اند که حدود 50 درصد بازدهی انرژی بیشتر نسبت به گذشته دارد. حال می‌توان برای تامین انرژی موتور الکتریکی i8 هم امیدوار بود که از باتری‌های جدید با بازدهی افزایش یافته 50 درصدی استفاده کنند.

کد خبر 65294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha