علت اصلی افزایش مبلغ جرائم رانندگی یزدی‌ها چیست؟

پرشین خودرو: رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد عدم ارسال به موقع پیامک و قبوض جریمه دوربین‌های کنترل سرعت از سوی مرکز کنترل ترافیک شهرداری را عامل اصلی افزایش مبلغ جرائم رانندگی در یزد دانست.

به گزارش «پرشین خودرو»، وحیدرضا خباززاده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به موضوع دوربین‌های کنترل ترافیک و سرعت در شهر یزد، اظهار کرد: هدف از نصب دوربین‌ها کنترل سرعت تأمین رفاه شهروندان بوده است ولی یک سری از اختلالت این دوربین‌ها را به بلای جان و مال مردم تبدیل کرده است.
وی عدم ارسال پیامک در زمان ثبت تخلف راننده را از جمله معضلات پیش آمده توسط دوربین‌های کنترل سرعت دانست و گفت: مرکز کنترل ترافیک باید بعد از ثبت تخلف سرعت سریعاً با ارسال پیامک و قبوض جریمه درب منازل، افراد را از محل،‌ مبلغ و زمان ثبت جریمه مطلع کنند.
عضو شورای شهر یزد با بیان این‌که دوربین‌های کنترل سرعت زمانی موثر هستند که جریمه را قبل از اضافه شدن به مالک خودرو اطلاع دهند،‌ گفت: شهرداری یا مرکز کنترل ترافیک باید با نصب بنرهای اطلاعی با فراخوان عمومی مردم را در مورد نحوه عملکرد مرکز کنترل ترافیک و ثبت تخلف توسط دوربین‌های کنترل سرعت توجیه کند.
خباز افزود: بسیاری از جرائم سنگین که مردم موظف به پرداخت آنها هستند به‌علت عدم آگاهی از ثبت تخلف و عدم ارسال پیامک و قبوض جریمه به مالکان است.
وی در ادامه عدم پرداخت حق شهرداری‌ها از محل جرائم اخذ شده را یکی دیگر از مشکلات و معضلات شهرداری یزد در این حوزه دانست و بیان کرد: طبق قانون 60 درصد مبلغ اخذ شده جرائم راهنمایی و رانندگی به شهرداری محل ثبت تخلف اختصاص دارد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بسیاری از اقلام بلااستفاده در انبار شهرداری یزد گفت: شهرداری می تواند با حذف سیستم انبار به طور موردی برای تأمین اقلام مورد نیاز مصرفی اقدام کرده و از دپوی اقلام بی مصرف جلوگیری کند.
منبع: ایسنا

کد خبر 65407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha