هشدار نسبت به پخش آگهی پیش فروش خودرو/ به صدا و سیما هشدار جدی دادیم

پرشین خودرو: بر اساس ماده 5 قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو، عرضه خودرو به صورت پیش فروش بدون اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، خلاف است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو» یکی از مشکلات بازار خودرو فروش ها و پیش فروش ها بی ضلبطه ای است که برخی از تولید کنندگان و واردکنندگان برای جذب مشتری ارائه می کنند اما متاسفانه این پیش فروش ها که اغلب بدون مجوز دولت رخ می دهد بلای جان مردم شده است.

پیش فروش 30 روزه است اما گاهیی ماه ها طول می کشد تا خودروی خود را تحویل بگیرید. برای روزهای متوالی میلیون ها پول در اختیار خودروسازان و واردکنندگان خودرو می ماند و شما چاره ای جز صبر ندارید زیرا اگر بخواهید پول خود را پس بگیرید نیز شاید چند ماهی پروسه برگشت پول طول بکشد.

راه آخر برای کسی که پول خود را برای پیش خرید خودرو و تحویل 1 ماهه آن به حساب فلان شرکت خودروساز یا وارد کننده خودرو ریخته استف شکایت است که آنهم ممکن است آنقدر طول بکشد که شاکی عمرش کفاف طرح شکایت را ندهد.

بی شک نبود قانون با پشتوانه اجرایی در مورد پیش فروش خودرو و شرایط برگشت پول خرید همان حلقه مفقوده ای است که سال ها گریبان ایرانیان راگرفته و دست خریداران خودروهای میلیونی را از همه جا کوتاه کرده است.

سیدمحمود نوابی معاون وزیر صنعت رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مورد این مشکل و راه برون رفت از آن گفت: از فروردین سال جاری با تکمیل شدن قانون حمایت از مصرف کننده خودرو و ابلاغ آن به ذی نفعان سعی کردیم جلوی ادامه این روند خلاف را بگیریم.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 5 قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو عرضه خودرو به صورت پیش فروش بدون اخذ مجوز از وزارت صنعت، خلاف است و بارها به رسانه ها اعلام کرده ایم که درج آگهی فروش و پیش فروش خودرو بدون دریافت مجوز از وزارت صنعت یک نخلف به حساب می آید و این کار برای رسانه نیز مشکلاتی در پی خواهد داشت.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: در روزهای گذشته صدا و سیما نیز این تخلف را انجام داد که با نامه نگاری با رییس این سازمان پخش تبلیغات مربوط به پیش فروش خودرو از رسانه ملی حذف شد و امیدواریم این سازمان دیگر این اشتباه را انجام ندهد.

 

حق ندارند بیش از 50 درصد ارزش خودرو را دریافت کنند

نوابی در مورد دریافت مبالغ زیاد تر از عرف توسط شرکت ها پیش فروش کننده خودرو در ثبت نام اولیه اظهار داشت: بر اساس قانون هیچ عرضه کننده خودرویی حق ندارد بیش از 50 درصد از ارزش خودرو را دریافت کند زیرا تخلف است.

وی ادامه داد: در قانون جدید حمایت از مصرف کنندگان خودرو به صراحت اعلام شده که خودروهای معیوب و حتی آنهایی که برای چندمین بار به تعمیرگاه خودروساز مراجعه می کنند و مشکل اساسی دارند باید توسط شرکت تعویض شوند.

نوابی از تعویض بیش از 1500 خودروی معیوب در سال جاری توسط خودروسازان خبر داد و افزود: خوشبختانه مقاومت برای تعویض خودرو کم شده است و ما خودروساز و واردکننده را موظف کرده ایم برای تعمیرات 3 ماه و برای قطعات تعوسض شده تا 6 ماه گارانتی به مشتری بدهند تا اگر مشکلی پیش آمد خودروسوار متضرر نشود.

وی از مردم خواست تخلفات خودروساز ها و واردکنندگان خودرو را با تلفن 124 در میان بگذارند تا این سازمان از حقوق مردم پاسداری کند.

کد خبر 65408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha