رکود، رکود و دیگر هیچ ...

پرشین خودرو: وضعیت بازار خودرو وخیم است و چنانچه این روند ادامه پیدا کند شاهد تعطیلی نمایشگاه های خودرو در نقاط مختلف کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، از ابتدای سال یکسری سوال‌ها در ذهن فعالان بازار خودرو بی‌جواب مانده است که چرا:


با اینکه نمایشگاه‌داران هم شرایط اقساطی را برای فروش خودرو به مشتریان گذاشته اند، مردم برای خرید خودرو به نمایشگاه‌ها مراجعه نمی‌کنند؟
سوال بعدی اینکه اگر خودروسازان داخلی خودروهای باکیفیت تولید و روانه بازار مصرف کنند، رکود از این بازار خارج می شود؟

خبرنگار «پرشین خودرو» در این گزارش میدانی به بررسی موضوع پرداخته و وضعیت بازار خودرو را در 9 ماه گذشته جویا شده است.
یک نمایشگاه‌دار خودرو در البرز در خصوص رکود در بازار خودرو گفت: شرایط اقتصادی بد مردم و تغییرات فصلی، از جمله شرایطی است که مهمترین نقش را در رکود بازار خودرو ایفا می‌کنند.
او ادامه داد: وضعیت بازار خودرو به حدی وخیم است که بعضی از نمایشگاه‌داران قصد تعطیلی دارند و اگر این روند ادامه پیدا کند تا پایان سال شاهد تعطیلی بخش اعظمی از نمایشگاه های خودرو خواهیم بود.
وی افزود: هر ساله در فصل زمستان رکودی در بازار خودرو حکم فرما می‌شد که این رکود با توجه به رسیدن به فصل سرما و کم شدن مسافرت مردم طبیعی است، اما چشم امید نمایشگاه‌داران به پایان سال بود که در شب عید بازار خودرو بعد از سه ماه رکود رنگ و بوی رونق به خود بگیرد که در این دو سال اخیر (سال 93-94) بازار شب عید هم همچون بقیه ماه‌های سال سرد و بی التهاب و بی رمق می‌گذرد.
او بیان کرد: بسیاری از نمایشگاه‌داران خودرو برای اینکه به بازار رونق بدهند و بتوانند خودروهای خود را به فروش برسانند، قبل از شروع فصل زمستان شرایط فروش خودرو را به صورت اقساطی قرار دادند تا با این شرایط یک مقدار وضعیت بازار سر و سامان بگیرد، اما این امر هم وضعیت بازار خودرو را تکان نداد و سایه سنگین رکود در بازار ادامه‌دار است.
این فعال بازار خودرو تصریح کرد: در چند ماه گذشته خبرها حاکی از آن است که برخلاف نمایشگاه‌داران خودرو، وضعیت شرکت‌های خودروسازی خوب است و به عبارت دیگر سر آنها شلوغ است و شرکت‌های خودروسازی روزهای با طراوتی را طی می‌کنند.
او افزود: این رونق بازار خودروسازها به دلیل تسهیلات زیادی است که ایشان برای فروش خودروهای خود ارائه می کنند. خودروسازان با استفاده از این تسهیلات مردم را برای خرید خودرو راغب می‌کنند.
این نمایشگاه دار کرجی در خصوص راهکار خروج رکود از بازار خودرو عنوان کرد: شرط اول و بسیار مهم برای رونق پیدا کردن بازار خودرو کاهش قیمت خودرو است. موضوعی که مهمترین دغدغه مردم برای خرید خودرو به حساب می‌آید. به نظر من بعد از شرایط اقتصادی، کیفیت خودروها مهمترین مسئله است و اگر خودروسازان کیفیت خودروی خود را بالا ببرند مسلماً مردم برای خرید خودرو با کیفیت هزینه خواهند کرد.
وی خاطرنشان شد: فعالان بازار امیدوارند که با شروع سال جدید (سال 96) شرایط اقتصادی کشور و به طبع آن شرایط اقتصادی مردم خوب شود و شرکت‌های خودروسازی با بالا بردن کیفت خودروها، بازار خودرو رنگ و بوی رونق به خود را ببیند.

کد خبر 65459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha