کد خبر 65463
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
 تولید موتور گاز سوز امکان پذیر نیست

پرشین خودرو: محمد خادم منصوری از منتفی دانستن تولید موتورهای گازی در کشور خبر داد و گفت: دولت و نهاد‌های ذی ربط برای تولید محصولات جدید باید این امر را در نظر داشت که احتیاج مصرف‌کنندگان برای وسیله نقلیه چه بوده و اقدام به تولید طرح‌های پیشنهادی کند.

به گزارش «پرشین خودرو»،رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت تهران ، در ارتباط با تاثیر نوسانات نرخ ارز بر عرضه و تقاضای موتورسیکلت در بازار، اظهار کرد: با توجه به درخواست پایین برای خرید موتور سیکلت، نوسانات اخیر نرخ ارز تاثیری بر قیمت این وسیله نقلیه نداشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت تهران، گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری به علت آلودگی هوا پلاک کردن موتورهای کاربراتوری ممنوع شده و در حال حاضر حدود 450هزار موتور سیکلت تولید شده در انبارها دپو شده است.

وی با اشاره به این که در صورت تولید موتور سیکلت‌های انژکتوری، قیمت موتورسیکلت افزایش خواهد یافت، افزود: در صورتی که طرح انژکتوری کردن موتورسیکلت در کشور انجام شود قیمت این وسیله نقلیه حدود یک میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

منصوری با بیان این که بالا رفتن قیمت دلار بر قیمت لوازم یدکی موتور سیکلت تاثیر 10 درصدی داشته است، ادامه داد: نوسانات اخیر نرخ دلار نه تنها بر روی لوازم یدکی موتور سیکلت تاثیر دارد بلکه در تمامی واحدهای تولیدی نیز اثر خود را گذاشته و لوازم یدکی موتورسیکلت نیز حدود 10 درصد افزایش یافته اما با استناد به افت خرید به نسبت سال گذشته افزایش محسوسی در لوازم موتورسیکلت رخ نداده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت تهران، در ارتباط با بحث تولید موتورهای گازی در کشور، گفت: دولت و نهاد‌های ذی ربط برای تولید محصولات جدید باید این امر را در نظر داشت که احتیاج مصرف‌کنندگان برای وسیله نقلیه چه بوده و از سوی دیگر با توجه به موقعیت جغرافیایی و مناطق مورد نیاز برای احداث جایگاه‌های عرضه سوخت اقدام به تولید طرح‌های پیشنهادی کند و این طور که به نظر می‌رسد تولید این محصولات در وضعیت فعلی منتفی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر نیز موتورهای برقی وارد شده به کشور نتوانسته با استقبال خوبی روبرو شود زیرا قیمت این موتورها به نسبت وسایل نقلیه بسیار بالا بوده از طرفی دیگر هیچگونه خدماتی به آن‌ها ارائه نشده است.

منصوری با بیان این که تعرفه‌های واردات دوچرخه و تجهیزات آن توسط گمرک بسیار بالا وضع شده است، تصریح کرد: با توجه به مشکل آلودگی هوا که چند سالی است گریبان‌گیر شهرهای بزرگ کشور شده که اتحادیه فروشندگان موتور سیکلت و دوچرخه، بارها از گمرک خواستار کاهش تعرفه واردات دوچرخه شده که با پاسخی روبه‌رو نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت تهران، با اشاره به واردات و صادرات لوازم جانبی موتور، ادامه داد: واردات اکثر کالاهای مربوط به موتورسیکلت و دوچرخه از کشور چین صورت می‌گیرد و در بحث صادرات در گذشته ایران به کشورهای افغانستان،عراق و کشورهای آفریقایی صادرات داشت که با ورود چین به عرصه بین‌المللی به صورت مستقیم از این کشور وسایل نقلیه مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

منبع: میزان

کد خبر 65463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha