کد خبر 65527
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
 گروه خودرو شاهد افت قیمت در بورس

پرشین خودرو:در معاملات چهارمین روز بورس اوراق بهادار تهران در این هفته، اکثر نمادها در گروه خودرو شاهد افت قیمت پایانی بودند.

به گزارش «پرشین خودرو»،  امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای شروع معاملات روند صعودی را پیش گرفت و از کانال ۷۹ هزار واحدی بالاتر رفت، اما در ادامه با روند نزولی مواجه شد و در نهایت با ۱۴ واحد رشد نسبت به روز گذشته در تراز ۷۸ هزار و ۹۸۳ واحدی قرار گرفت. در عین حال شاخص کل هم‌وزن ۶۲ واحد افت کرد و به رقم ۱۵ هزار و ۴۷۰ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز ۸۲ واحد پایین رفت و رقم ۸۶ هزار و ۷۱۰ واحدی را تجربه کرد، اما شاخص بازار اول با ۴۴ واحد رشد به عدد ۵۶ هزار و ۲۸ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار دوم با ۱۶۰ واحد افت به عدد ۱۶۸ هزار و ۲۹۵ واحدی رسید.

در معاملات چهارمین روز بورس اوراق بهادار تهران صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تاثیر نزولی را در شاخص برجای گذاشت. پس از این نماد، سایپا، ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری غدیر، پارس خودرو بیشترین تاثیر نزولی را بر دماسنج بازار داشت. در طرف مقابل نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص داشت و پس از این نماد گسترش نفت و گاز پارسیان، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی خارک بیشترین تاثیر مثبت را در نوسانات شاخص داشتند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۳۸۸ میلیارد و ۴۶۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۹۵ میلیون و ۱۸۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۷ هزار و ۷۷۱ نوبت دادوستد بود.

امروز در گروه خودرو اکثریت قریب به اتفاق نمادها شاهد ریزش قیمت‌ها بودند. در این گروه ۱۴۷ میلیون و ۸۸۶ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد در ۱۱ هزار و ۲۲۸ معامله مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین در گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی نیز در اکثر نمادها شاهد افت شدید قیمت پایانی بودیم. در این گروه شش میلیون و ۵۴۳ هزار سهم به ارزش بیش از دو میلیارد تومان در ۱۷۶۱ نوبت معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

همچنین در گروه محصولات شیمیایی که این روزها به خاطر صحبت‌هایی که در مورد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها شده بود شاهد نوسان‌های بیشتری نسبت به گذشته بودند ۳۹ میلیون و ۷۳۱ هزار سهم به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در ۳۷۰۰ نوبت معامله، مورد دادوستد قرار گرفت.

از جمله معاملات درون‌ گروهی امروز می‌توان به معاملاتی در نمادهای خودرو، تاپیکو و صندوق اشاره کرد به‌طوری که در نماد معاملاتی ایران خودرو پنج میلیون و ۲۰۱ هزار سهم به ارزش یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تنها در یک معامله درون گروهی مورد دادوستد قرار گرفت و در نماد تاپیکو ۲۰ میلیون سهم به ارزش نزدیک به سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در دو معامله کد به کد شد.

نماد حق تقدم پارس خودرو امروز بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد به‌طوری که ۱۶۳ میلیون و ۹۵ هزار سهم به ارزش یک میلیارد و ۴۸۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در ۳۹۷۸ نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

آیفکس نیز امروز ۱.۱ واحد افت کرد و به رقم ۸۵۱.۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۳۴۱ میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱۳۹ میلیون و ۱۲۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله را تجربه کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 65527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha