کد خبر 65634
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
 تولید دوگانه‌سوزها در حال رشد است

پرشین خودرو:براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در 9ماهه سال‌جاری، خودروسازان در مجموع 160 هزار و 590 دستگاه انواع خودرو دوگانه‌سوز تولید کردند که آمار مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد حدود 16 درصدی تولید این خودروها حکایت دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در 9ماه ابتدایی سال‌جاری شرکت ایران خودرو با تولید 143 هزار و 84 دستگاه خودرو دوگانه‌سوز بیشترین تولید را به خود اختصاص داده است. تولید دوگانه‌سوزها در این شرکت در مقایسه با سال گذشته رشد 28 درصدی را نشان می‌دهد.

اما سایپا و پارس‌خودرو طی این مدت در مجموع 17 هزار و 506 دستگاه انواع خودرو سواری دوگانه‌سوز تولید کردند که پنج هزار و 347 دستگاه از خودروهای مذکور در شرکت پارس‌خودرو و 12 هزار و 159 ‌دستگاه نیز در شرکت سایپا تولید شده است. بر این اساس سایپا و پارس‌خودرو در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت حدود 35 درصدی در تولید دوگانه‌سوزها مواجه شده‌اند.

بر این اساس افزایش تولید دوگانه‌سوزها در حالی است که شرکت ایران‌خودرو در سال گذشته تولید تندر 90 دوگانه‌سوز را آغاز کرد، اما در سال‌جاری تولید این خودرو نیز متوقف شده است. با وجود این بیشترین درصد تولید دوگانه‌سوزها در میان شرکت‌های خودروساز متعلق به پژو 405 است. این خودرو با تولید 109 هزار و 699 دستگاهی توانسته در صدر جدول تولید دوگانه‌سوزها قرار بگیرد. بعد از این خودرو سمند دوگانه‌سوز با تولید 24 هزار و 694 دستگاه در رتبه دوم تولید دوگانه‌سوزها قرار گرفته است.

بعد از محصولات ایران خودرو، پراید توانسته با تولید 12 هزار و 917 دستگاهی در رتبه سوم جای بگیرد. پس از این خودروها نیز به ترتیب پژو پارس با تولید هشت هزار و 691 دستگاهی و تیبا با تولید چهار هزار و 589 دستگاهی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. رشد تولید دوگانه‌سوزها در حالی است که در نیمه اول سال‌جاری شماره‌گذاری این خودرو به‌دلیل عدم ارتقای سیستم سوخت‌رسانی آنها به یورو 4، از سوی پلیس راهور متوقف شد.

منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 65634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha