مجوزی برای آژانس‌ های اینترنتی وجود ندارد

پرشین خودرو:مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌ شهری کشور اعلام کرد که هیچ مجوزی برای ارائه به آژانس‌های اینترنتی وجود ندارد. او اسنپ و تپسی را به مذاکره دعوت کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، مسعود طیبی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از نداشتن مجوزی خاص برای ارائه به آژانس‌های اینترنتی اطلاع داد و اعلام کرد این اتحادیه با اصل وجود این اپلیکیشن‌ها مشکلی ندارد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: «در حال حاضر هیچ مجوزی برای فعالیت در این حوزه وجود ندارد و حتی برخی از این شرکت‌ها اعلام کرده بودند که مجوزی از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دریافت کردند؛ اما پس از استعلام ما مشخص شد چنین مجوزی بابت خدمات حمل و نقلی صادر نشده است. در حقیقت مرجع صادرکننده چنین مجوزی نیز نظام صنفی نیست. بی‌تردید در حال حاضر هیچ کس در ایران برای آژانس‌های اینترنتی مجوزی صادر نکرده و برای ارائه این خدمات اصولا مجوزی در حال حاضر وجود ندارد.»

طیبی در ادامه با نقض صحبت قبلی خود اعلام کرد: «هر شرکت یا فردی که بخواهد به هر شیوه‌ای خدمات حمل و نقلی ارائه کند، باید با مراجعه به شهرداری مجوز بگیرد.پس اگر خدمتی بدون اخذ مجوز لازم از سوی شهرداری ارائه شود، در کلیت آن مشکل وجود دارد و شامل تخلف می‌شود.»

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور که می‌خواست با حرف‌هایش هم رانندگان تاکسی و آژانس و هم مدیران اپلیکیشن‌های اسنپ و تپسی را راضی نگه‌دارد، تأکید کرد: «در مجموع استفاده از اپلیکیشن‌های آژانس اینترنتی بسیار خوب است. به‌غیراز موارد امنیتی که دغدغه‌ی اتحادیه است، استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌تواند خدمت مناسبی باشد. با توجه به اینکه این برنامه‌‌های تحت وب یک استفاده مناسب از تکنولوژی به‌حساب می‌آید، می‌تواند برای ارائه‌ی خدمات نسبتاً خوب مورد استفاده قرار بگیرد.»

او در مورد نظر اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره‌ی‌ اپلیکیشن‌های آژانس اینترنتی گفت: «ما با ماهیت کلی این جریان مشکلی نداریم. حتی از اسنپ و تپسی که به شکل حرفه‌ای‌تر در این عرصه و در سطح شهر تهران کار می‌کنند، درخواست می‌کنیم تا برای رایزنی و حل مخاطرات احتمالی موجود به اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور مراجعه کنند. قطعاً با رایزنی می‌توان راه‌کارهای مناسبی برای مخاطراتی که در مباحث امنیتی وجود دارد پیدا کرد.»

به گفته‌ی طیبی، باید در این برنامه‌های تحت وب، تاکسی‌ها در مقابل خودروهای غیرتاکسی، به دلیل سطح خدمات بیشتری که ارائه می‌کنند، تفاوت داشته باشند. تاکسی‌ها باید در اولویت باشند به‌ویژه اینکه در حال حاضر نوسازی مناسبی در ناوگان تاکسیرانی کشور به‌ویژه در شهر تهران انجام شده است. استفاده از این فناوری باید با حفظ حقوق تاکسیرانان و در چارچوب، قواعد و ضوابط مشخص انجام شود، لذا باید این قواعد و ضوابط تدوین شود و مجوزهایی نیز بر این اساس صادر شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در مورد طراحی و اجرای اپلیکیشن‌های کرایه تاکسی توسط تاکسیرانی‌های شهرهای مختلف تأکید کرد: «طراحی چنین نرم‌افزاری به‌صورت منحصری برای تاکسی‌ها با شکست مواجه خواهد شد. ضمن اینکه نباید سازمان‌های تاکسیرانی این کار را که یک کار تصدی‌گری است خود بر عهده بگیرند و شروع به طراحی چنین نرم‌افزارهایی کنند. اتحادیه تاکسیرانی نیز در این خصوص به‌صورت مستقیم وارد نخواهد شد، اما در حوزه نظارت نیاز است که سازمان‌های تاکسیرانی در این حوزه ورود داشته باشند.»

منبع: زومیت

کد خبر 65662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha