روزانه 61 نفر در ‌تصادفات‌ کشور جان خود را از دست می‌دهند

پرشین خودرو:رییس پلیس راه استان کرمانشاه از صدور 408 هزار و 707 برگ جریمه در تخلفات برون شهری استان در 9 ماهه ابتدای سال خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سرهنگ فضل الله شیری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مبلغ جرایم این تعداد برگ جریمه، در مجموع 26 میلیارد و 588 میلیون تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: از مجموع قبض‌های جریمه، 213 هزار و 800 برگ جریمه تنها برای تخلفات حادثه ساز از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم استفاده از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه صادر شده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از توقیف 8714 دستگاه خودروی متخلف در 9 ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: همچنین طی این مدت، 1646 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

روزانه 61 نفر در ‌تصادفات‌ کشور جان خود را از دست می‌دهند

وی در ادامه به آمار کشته‌های تصادفات کشور و استان اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی در 14 سال اخیر 315 هزار نفر در تصادفات کشور جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: بر اساس این آمار در 14 سال اخیر روزانه 61 نفر در تصادفات کشور جان باختند و روزانه 32 میلیارد تومان خسارت مالی به اقتصاد کشور وارد شده است.

شیری از فوت 16 هزار و 584 نفر در تصادفات سال گذشته کشور خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 4453 نفر در تصادفات درون شهری و 10 هزار و 860 نفر در تصادفات برون شهری کشور کشته شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال نیز ‌11 هزار و 624 نفر در تصادفات کشور جان باختند که از این تعداد 4083 نفر در تصادفات درون شهری و 7541 نفر در تصادفات برون شهری جان خود را از دست دادند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از جان باختن 425 نفر در تصادفات سال گذشته استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 118 نفر در تصادفات درون شهری و 307 نفر در تصادفات برون شهری کشته شدند.

317 نفر در تصادفات 8 ماهه امسال استان کشته شدند

شیری یادآور شد: همچنین در هشت ماهه امسال 317 نفر در تصادفات استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد 74 نفر در تصادفات درون شهری و 243 نفر در تصادفات برون شهری کشته شدند.

وی اظهار کرد: در 9 ماهه امسال، 127 نفر در استان جان خود را در صحنه تصادفات برون شهری از دست دادند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 160 فوتی 25 درصد کاهش داشته است.

شیری همچنین از کاهش شش درصدی تعداد فقرات تصادفات فوتی استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این تعداد از 113 فقره تصادف در 9 ماهه سال گذشته به 106 فقره تصادف، در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد مجروحین تصادفات استان در سال جاری، گفت: تعداد مجروحین استان در 9 ماهه امسال 847 نفر بوده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 776 مجروح، 3.4 درصد افزایش داشته است.

شیری همچنین از افزایش 3.9 درصدی تعداد فقرات تصادفات جرحی برون شهری استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این تعداد از 1981 فقره تصادف در 9 ماهه سال گذشته به 2043 فقره تصادف در سال جاری رسیده است.

وی افزود: تصادفات خسارتی برون شهری استان نیز با رشد 2.2 درصدی از 2690 فقره تصادف در 9 ماهه سال گذشته به 2752 مورد در سال جاری رسیده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه یادآور شد: در سال جاری در مجموع 2752 مورد تصادف فوتی، جرحی و خسارتی برون شهری داشته‌ایم که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 2690 فقره تصادف، رشد 2.2 درصدی داشته است.

60 درصد تصادفات در 20 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد

وی افزود: در مجموع تصادفات برون شهری استان، 64 درصد تصادفات بصورت برخورد خودرو با خودرو بوده، 32 درصد بصورت واژگونی و خارج شدن خودرو از جاده و حدود چهار درصد نیز برخورد خودرو با عابر پیاده بوده است.

شیری یادآور شد: حدود 70 درصد تصادفات در طول روز اتفاق افتاده و در میان ساعات شبانه روز نیز ساعت 16 بعدازظهر تا 20 شب با سهم 25 درصدی بیشترین ساعت وقوع تصادف را به خود اختصاص می‌دهد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه، افزود: از میان روزهای هفته نیز بیشترین تصادفات مربوط به روزهای شنبه و پنج شنبه بوده و در میان ماه‌های سال نیز شهریور و مهرماه بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.

وی عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را عمده علت تصادفات برون شهری استان عنوان کرد و افزود: 37.7 درصد علت تصادفات به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه بوده و پس از آن عدم توجه به جلو با 20.5 درصد و انحراف به چپ با 13.9 درصد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شیری با بیان اینکه حدود 60 درصد تصادفات در 20 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، گتف: حدود 40 درصد فوتی‌های تصادفات افراد با سن کمتر از 30 سال هستند.

این مقام انتظامی یادآور شد: حدود 40 درصد از کشته‌های تصادفات نیز از نظر نوع اشتغال، دارای شغل آزاد و یا کشاورز هستند.

وی با بیان اینکه مردان بیشترین کشته‌های تصادفات را تشکیل می‌دهند، گفت: 83 درصد کشته‌های تصادفات مردان هستند و از مجموع کشته‌ها نیز 53 درصد متاهل اند.

43 درصد فوتی‌های تصادفات مربوط به بعد از زمان حضور نیروهای "امداد و نجات" است

شیری با یادآوری اینکه بیش از نیمی از فوتی‌های تصادفات بیسواد و یا دارای تحصیلات ابتدایی و راهنمایی هستند، گفت: از مجموع کشته‌های تصادفات، 57 درصد در محل حادثه، 9 درصد حین انتقال به مراکز درمانی و 31.9 درصد در بیمارستان فوت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: 43 درصد فوتی‌های تصادفات مربوط به زمان بعد از حضور گروه‌های امداد و نجات است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به وجود هشت هزار کیلومتر راه در سطح استان، گفت: بر اساس استانداردها در هر 35 کیلومتر راه باید یک پایگاه اورژانس مستقر باشد و این در حالی است که ما در سطح استان، تنها 50 پایگاه اورژانس داریم و باید این تعداد افزایش یابد.

نیازمند استقرار ‌آتش‌نشانی‌ در راه‌های استان هستیم

وی افزود: همچنین ما به شدت نیازمند استقرار آتشنشانی در راه‌های برون شهری استان هستیم زیرا آتشنشانی‌ها زیرنظر شهرداری بوده و اگر بخواهند برای اطفاء برخی موارد آتش سوزی در تصادفات برون شهری از شهر خارج شوند، نیاز به کسب مجوز دارند که این امر امدادرسانی را بسیار کند کرده است.

شیری در ادامه به برخی تغییرات صورت گرفته در قوانین بیمه تصادفات اشاره کرد و افزود: بر اساس ماده 61 و 62 قانون بیمه سال 1395، اگر در تصادفات مشخص شود طرفین صحنه‌سازی کرده و یا تعویض راننده یا خودرو انجام داده‌اند و یا مواردی از قبیل شکستگی بر اثر حوادث دیگر را آسیب در تصادفات نشان داده‌اند علاوه بر جریمه نقدی به میزان دو برابر وجود دریافتی به حبس نیز محکوم می‌شوند.

وی افزود: همچنین در قانون جدید بیمه چنانچه علت تصادف، تخلفات حادثه‌ساز اعلام شود در اولین بار راننده خاطی باید 2.5 درصد مبلغ خسارت، برای بار دوم پنج درصد و برای سومین بار باید 10 درصد مبلغ خسارت را پرداخت کند.

منبع: ایسنا
 

کد خبر 65674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha