کد خبر 65682
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴

پرشین خودرو: «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی امروز پنجشنبه و برای دومین بار در یک هفته اخیر با حضور نیافتن در جلسه دادگاه قانون اساسی این کشور از شهادت دادن در رابطه با اتهامات وارده سر باز زد.

به گزارش«پرشین خودرو»، «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی امروز پنجشنبه و برای دومین بار در یک هفته اخیر با حضور نیافتن در جلسه دادگاه قانون اساسی این کشور از شهادت دادن در رابطه با اتهامات وارده سر باز زد.

دادگاه قانون اساسی کره جنوبی که در حال رسیدگی به پرونده ای در مورد استیضاح رئیس جمهوری در پارلمان است، اولین جلسه خود را روز سه شنبه 14 دی ماه جاری برگزار کرده بود و عدم حضور خانم «پارک» در این جلسه باعث شد تا نشست بعدی 9 قاضی دادگاه قانون اساسی به امروز (پنجشنبه) موکول شود.

یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی امروز در گزارشی از حضور نیافتن دوباره رئیس جمهوری کره جنوبی در جلسه دادگاه خبر داد و اعلام کرد به زودی قضات دادگاه قانون اساسی نظرات خود را در خصوص این موضوع اعلام خواهند کرد.

رئیس دادگاه قانون اساسی که قرار بود چند تن دیگر از متهمان این پرونده در این دادگاه حاضر شوند، در سخنانی گفت که دادگاه بی طرفانه کار رسیدگی و دادرسی خود را انجام می دهد و موضع ای عادلانه و منصفانه در این باره اتخاذ خواهد کرد.
طبق قوانین کره جنوبی چنانچه رئیس جمهوری برای بار دوم در دادگاه حاضر نشود جلسه دادرسی بدون حضور او می تواند ادامه یابد.

پارلمان کره جنوبی آذر ماه گذشته به استیضاح «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور رای داد تا ریاست موقت دولت کره جنوبی به «هوانگ کیو آهین» نخست وزیر سپرده شود.

همدستی با خانم «چوی سون سیل» برای اعمال فشار به شرکت های بزرگ کره جنوبی مانند سامسونگ به منظور مشارکت در بنیادهای غیرانتفاعی حامی ابتکار عمل های ریاست جمهوری و رفت و آمد این زن به نهاد ریاست جمهوری بدون داشتن مسئولیت، از جمله اتهامات وارده به رئیس جمهوری کره جنوبی است.
طرح این اتهامات در یک ماه گذشته منجر به اعتراضات خیابانی و تجمع های اعتراضی مردم کره جنوبی در شهر سئول و دیگر شهرهای این کشور شده است.

اگرچه «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی با حضور در مقابل دوربین های تلویزیونی دو بار از مردم کشورش عذرخواهی کرد اما در اولین اظهارات خود در سال جدید میلادی تمامی اتهامات سیاسی و مالی علیه خود را رد کرد و همه آنها را ساختگی و به دور از واقعیت دانست.

او که با خبرنگاران گفت و گو می کرد، گفت: مواردی که در باره ارتباط وی با فساد مالی، رشوه، اختلاس و یا انتقال پول از شرکت های بزرگ به شرکت های زیرمجموعه خانم «چوی سون سیل» دوست وی مطرح شده، کذب محض است و او خود را از همه این اتهامات مبرا می داند.

«پارک» همچنین تصریح کرد که «چوی» فقط یک دوست و آشنا بوده و اجازه نفوذ زیاد در مسائل مربوط به امور دولتی را نداشته است.

اگر دادگاه قانون اساسی کره جنوبی به برکناری خانم «پارک» رای دهد، پس از 60 روز انتخابات زودهنگام برای برگزیدن رئیس جمهوری جدید برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش رسانه های کره جنوبی، اصلی ترین گزینه برای ریاست جمهوری این کشور «مون جائه این» از حزب مینجو است که بر اساس بیشتر نظرسنجی ها، او محبوبیت زیادی در میان مردم دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

کد خبر 65682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha