استفاده فورد از دستیار هوشمند الکسا در خودروهایش

پرشین خودرو:امکاناتی مانند جستجوی مسیر و کنترل وسایل هوشمند خانه با استفاده از دستیار الکسا به خودروهای فورد اضافه می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، اکثر خودروسازان جهان از گوگل برای سیستم جستجوی آنلاین در خودروهای خود استفاده می‌کنند. اما فورد در نمایشگاه CES 2017 اعلام کرد از دستیار هوشمند آمازون یعنی Alexa در خودروهای آینده خود استفاده خواهد کرد.

استفاده از الکسا در خودروهای فورد، علاوه بر ارائه قابلیت جستجوی صوتی مقصد به رانندگان، امکانات دیگری نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. هماهنگی الکسا با دیگر محصولات باعث می‌شود کاربر بتواند وسایل خانه هوشمند خود را نیز از این طریق کنترل کند یا محصولات مورد علاقه‌اش را از آمازون سفارش دهد.

علاوه بر آن، می‌توان با استفاده از الکسا که در تجهیزات خانه هوشمند قرار دارد، وضعیت خودروی فورد را بررسی کرد و به طور مثال از میزان سوخت آن مطلع شد.

شرکت فورد برای ایجاد سیستم هماهنگ با الکسا، از یونیت Sync 3 خود استفاده می‌کند که در اکثر خودروهای جدید این شرکت موجود است. این ارتباط برای تکمیل شدن به گوشی هوشمند راننده و یک دستگاه Echo یا Echo Dot آمازون که در خانه است نیز نیاز دارد. برای اعلام فرمان صوتی به این سیستم بر خلاف دستگاه اکو، راننده باید یک دکمه را نیز پیش از فرمان فشار دهد.

در دهه گذشته، خودروها امکانات هوشمندی مانند وضعیت آنلاین ترافیک و جستجوی مقصد را تجربه کرده‌‌اند اما اتصال به تجهیزات خانه هوشمند، قابلیتی است که می‌تواند شروع دوران جدیدی برای این هوشمندی باشد و سرویس‌های مانند الکسا و Google Assistant نقش مهمی در این روند خواهند داشت. ارتباط سیستم هوشمند خودرو با تجهیزات خانه هوشمند، به عنوان مثال این امکان را به راننده می‌دهد تا قبل از ورود به خانه، چراغ‌ها را روشن یا محیط خانه را گرم کند.

هیوندای نیز پیش از این اعلام کرده بود از الکسا برای هوشمند کردن خودروهای خود استفاده می‌کند. البته امکاناتی که این شرکت در خودروهایش اضافه کرده بود، تنها به روشن یا قفل کردن خودرو از خانه محدود بودند. این در حالی است که فورد امکاناتی بیشتر و بهتر را با استفاده از الکسا در خودروهای خود استفاده خواهد کرد. راننده ‌می‌تواند در خودروهای جدید فورد، محصولات مورد علاقه خود را به لیست خرید اضافه کند یا به کتاب‌های صوتی گوش دهد و هر وسیله هوشمند در خانه مانند درب پارکینگ یا چراغ‌ها را از داخل خودرو کنترل کند. امکان جستجوی مقصد نیز می‌تواند به عنوان مثال با پرسیدن نزدیک‌ترین رستوران استفاده شود و الکسا مسیر را روی مسیریاب خودرو نشان خواهد داد.

در فاز اول این پروژه که در ماه جاری اجرا خواهد شد، کابران می‌توانند وضعیت خودرو مانند میزان سوخت و شارژ برقی را از الکسا بپرسند. خودروهایی که در این فاز هوشمند می‌شوند، عبارتند از Ford Focus Electric، Fusion Energi و C-Max Energi.

فاز بعدی که در تابستان اجرا خواهد شد، هماهنگی‌های بیشتر به الکسای موجود در خودرو اضافه خواهد کرد و کاربران می‌توانند دستوراتی را که الکسا در خانه اجرا می‌کند، از طریق خودرو نیز اجرا کنند. از آنجا که این امکان از سیستم AppLink در Sync 3 استفاده می‌کند، هر خودرویی که به این سیستم مجهز باشد می‌تواند از الکسا استفاده کند. سیستم AppLink به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های متفرقه را به سیستم هوشمند خودروها متصل کنند.

منبع: زومیت

کد خبر 65683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha