اصرار مدیران بیمه ای بر تکرار تخلف / مگر 12 ماه سال حرام است؟

پرشین خودرو: یکی از مهمترین مواردی که چند وقتی در موردش صحبت نکردم تا حاشیه ای درست نشود، بیمه شخص ثالث است که مدت هاست بر سر محاسبه ماه های حرام با متولیان آن بحث و گفتگو داریم.

به گزارش «پرشین خودرو» سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، با بیان این مطلب در مورد برخی از پروندهای تحت بررسی زیر مجموعه کاری خود ادامه داد: سوال بنده از ایشان این است که مگر چند ماه حرام در سال داریم که در محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث 12 دوازدهم هزینه ماه حرام از مردم دریافت می کنید؟ اما در پاسخ به بنده تنها می گویند که شما متوجه نمی شوید!
وی تصریح کرد: از نظر بنده و کارشناسان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، وقتی تنها 4 ماه حرام در تقویم وجود دارد، هزینه ریسک باید 4 دوازدهم و یا حداگثر 8 دوازدهم شود و اینکه 12 دوازدهم هزینه دریافت می شود، بی شک خلاف است و بنده تا زمانی که به نتیجه برسم برای رفع این تخلف طولانی مدت تلاش خواهم کرد.
نوابی مدیران صنعت بیمه را خطاب قرار داد و افزود: لطفا یک جوری برای ما توضیح دهید که بفهمیم چرا 12 ماه سال را جزو ریسک حساب می کنید وگرنه جلوی این تخلف را خواهیم گرفت.
وی با غیر منطقی دانستن روش محاسبه ریسک ماه های حرام در بیمه شخص ثالث گفت: خوشبختانه در 4 ماه حرام سال، به علت نگاه خاص مردم به ایام و همچنین مراقبت بیشتر در رانندگی، میزان تصادفات بسیار کم می شود و گرفتن حق ریسک 3 برابری بی معنی است.
نوابی که گویی از بهانه های برخی مسولین برای تکرار اشتباهات خود ناراحت بود در مورد محاسبه هزینه سفر با اتوبوس های شهری یا همان BRT نیز یک تذکر داد.
وی گفت: مگر می شود هزینه جابجایی با BRT از میدان راه آهن تا پارک وی مشابه با هزینه جابجایی از راه آهن تا منیریه باشد؟ یعنی کسی که 2 ایستگاه با BRT طی مسیر می کند همان هزینه ای را می دهد که بریا 20 ایستگاه محاسبه شده است! این تخلف است و افراد باید هزینه را بر حسب پیمایش خود پرداخت کنند.
معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: به آقایان گفتیم و در جواب فرمودند ما میانگین هزینه را محاسبه کردیم و برای همین از همه افراد بی توجه به میزان پیمایش مسیر یک هزینه مشابه دریافت می شود؛ این اشتباه است. باید مانند مترو از سیستم جدید استفاده کنند تا حق کسی ضایع نگردد.

کد خبر 65726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha