یادگیری عمیق می‌تواند ایراد خودروی شما را پیش‌بینی کند

پرشین خودرو:کمپانی 3DSignals با استفاده از یادگیری عمیق و میکروفون‌های التراسونیک، روشی برای تشخیص زود هنگام ایراد در خودروها ابداع کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، حتما برای شما هم پیش آمده است که برای توضیح مشکل خودروی خود به مکانیک، مجبور به تقلید صداهای عجیب‌وغریب و تا حدودی خجالت‌آور شوید. در حال حاضر شبکه‌های عصبی قادرند بهترین زمان برای تعویض یاتاقان‌ها را مشخص کنند و حالا یک کمپانی فعال در زمینه‌ی یادگیری عمیق به نام 3DSignals با استفاده از یادگیری عمیق صداهای ایجاد شده را زیر نظر می‌گیرد و آن‌ها را با صداهای نرمال انطباق می‌دهد تا در صورت وجود تفاوت، شما را از ایراد احتمالی در قسمت‌های مختلف آگاه سازد. بر اساس مصاحبه‌ی این کمپانی با وب‌سایت 3DSignals، IEEE Spectrum در حال مذاکره با خودروسازان برتر اروپا است تا بتواند میکروفون‌های التراسونیک خود را وارد دنیای خودروها کند.

اما به‌جای استفاده از این سیستم در خودروهای معمولی، به نظر می‌رسد 3DSignals به دنبال استفاده از سیستم ابداعی خود در تاکسی‌های خودران است. عقیده بر این است که این سیستم می‌تواند به محض تشخیص عدم تطابق در صدای ایجاد شده از خودرو با صدای آن در حالت نرمال، اپراتور را آگاه سازد و همه‌ی این‌ها قبل از آن است که ایرادی جدی در خودرو به وجود آمده باشد.

بر اساس گزارش IEEE Spectrum، پس از تکمیل این پروژه، الگوریتم‌های یادگیری عمیق 3DSignals توانایی تشخیص و پیش‌بینی ایرادات خاص را خواهند داشت. دقت تشخیص و پیش‌بینی این الگوریتم ۹۸٪ اعلام شده است. در حال حاضر از این تکنولوژی در کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود؛ اما برای سازگار کردن این سیستم با کاربردهای دیگر، مشتریان 3DSignals باید بخشی از پروسه‌ی آموزش الگوریتم تشخیص را بر عهده بگیرند.

هنوز هم مردم برای تشخیص ایرادات خاص، صداهای مخصوص آن ایرادات را مد نظر قرار می‌دهند و احتمالا در آینده‌ی نزدیک نمی‌توانیم شاهد استفاده از این سیستم در ابعاد وسیع باشیم. اما با توجه به برنامه‌های آینده‌نگرانه‌ی بی‌ام‌و و برنامه‌ریزی فولکس‌واگن برای تولید تاکسی‌های خودران، این سیستم برای اولین بار در محصولات این دو خودروساز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: زومیت

کد خبر 65757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha