سهل‌انگاری افراد مهم‌ترین فاکتور برای وسوسه شدن سارقان

پرشین خودرو:یک فرمانده انتظامی گفت: سهل‌انگاری افراد مالباخته مهم‌ترین فاکتور برای وسوسه شدن سارقان است.

به کزارش «پرشین خودرو»، سرهنگ «پرویز جعفری»، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که یک سارق را در دست زدن به سرقت وسوسه می‌نماید بی‌توجهی مردم به نگهداری صحیح از اموال و منازل خود است.


وی با اشاره به اینکه همواره افراد فرصت‌طلب در بدنه جامعه حضور دارند، از خانواده‌ها خواست به‌محض مشاهده افراد ناشناس در هنگام شب در حال جابجایی وسایل منزل سریعاً موضوع را به پلیس 110اطلاع دهند.


جعفری بابیان اینکه خانواده‌ها باید ازقراردان کلید منزل در محل‌هایی که به‌راحتی قابل‌دسترسی می‌باشند خودداری کنند خاطرنشان کرد: اگر منزل شما درب پشت‌بام دارد سعی کنید قفل داخلی نصب نمایید تا به‌راحتی باز نشود و در صورت مسافرت کلید منزل و اشیاء قیمتی را به فردی قابل‌اطمینان و در وهله نخست به یکی ازاقوام خود بسپارید و کپی اسنادازقبیل خودرو-منزل-شناسنامه-گواهینامه و.... خود را درجایی دیگر نگهداری کنید.

وی ادامه داد: همواره محوطه بیرونی منزل خود را به سیستم روشنایی مجهز نمایید ودرصورت امکان از آیفون تصویری جهت درب منزل استفاده کنید و اگر به‌محض ورود به خانه متوجه سرقت منزلتان شدید بدون اینکه به چیزی دست بزنید بلافاصله با پلیس 110تماس حاصل کنید.


فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان تصریح کرد: همیشه ودرهمه حال رعایت اصول نگهداری اموال خود باعث می‌شود دست سارقان از اموالتان کوتاه شود زیرا توجه سارق به عدم نگهداری ما از اموالمان است.

منبع: ایسنا

کد خبر 65761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha