برخورد با خودرو های دودزا تشدیدشد

پرشین خودرو:رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی از تشدید برخورد با خودرو های فاقد معاینه فنی و دودزا در تبریز به دنبال افزایش آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»،سرهنگ ناصر میکائیلی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از چالش ها و موضوعات این روزهای کلانشهر ها که تبریز هم از آن استثنا نیست معضل آلایندگی هواست که این معضل ناشی از پایداری و وارو نگی هواست.

وی افزود: آلایندگی هوا منابع مختلفی از جمله منابع صنعتی، تجاری و مصارف خانگی دارد که البته بخش قابل ملاحظه آن نیز ناشی از آلایندگی توسط وسایل نقلیه است و بر همین اساس رانندگان حتی اگر معاینه فنی دارند و خودروشان سالم هم باشد، به خاطر سلامتی خود، خانواده و شهروندان حد الامکان از خودروی شخصی استفاده نکرده و در صورت لزوم کمتر استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری و اتوبوسرانی و تاکسیرانی، از مسئولین می خواهیم در روزهای آلوده از حداکثر توان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استفاده کنند و همچنین موضوع سرویس ایاب و ذهاب نهادها، سازمان ها و موسسات دولتی دوباره راه اندازی شود زیرا با یک اتوبوس حداقل ۲۵ الی ۳۰ نفر جابجا می شود و به ازای یک دستگاه اتوبوس، تردد ۳۰ خودرو کمتر می شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی تاکید کرد: رانندگان از توقف های دوبله، توقف در حریم تقاطع و ایجاد سد معبر جدا خودداری کنند که این تخلفات خود باعث ترافیک، کندی حرکت و آلودگی می شود و در صورت ماندن پشت ترافیک یا جایی که یک یا دو دقیقه توقف داشته باشند، حتما موتور خودرو را خاموش و مجددا هنگام حرکت روشن کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد خودرو های فرسوده در آذربایجان شرقی به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی بار و مسافر بالاست، گفت: در سطح استان حدودا پنج هزار و ۵۰۰ تاکسی فرسوده وجود دارد که با وجود اقدامات شهرداری برای جایگزینی این خودروها باید اذعان کرد که این موضوع نیز از عوامل مهم آلودگی هواست.

میکائیلی خاطر نشان کرد: پلیس راهور از اول مهر امسال برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی، دودزا و دارای نقص فنی را در اولویت داده و در چند روز گذشته با اجرای طرح های ضربتی برخورد ها را تشدید و ا ز تردد خودروهای دودزا جلوگیری می کند و با همکاری اتوبوسرانی و سازمان پایانه های مسافر بری شهرداری از توقف اتوبوس ها با موتور روشن در پایانه ها جلوگیری می شود و از مردم نیز تقاضا داریم در این موضوع خادمان و خدمتگزاران خود را یاری کنند.

منبع: مهر

کد خبر 65845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha