همه بزرگراه‌ها زیرنظر نظارت تصویری می‌روند

پرشین خودرو:معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در سه بزرگراه آزادگان، همت و نیایش دوربین ثبت تخلفات حرکات مارپیچ به زودی نصب خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، مازیار حسینی در حاشیه بازدید اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران، اظهار داشت: باید مرکز کنترل ترافیک شهر برای مدیریت شهری از نو شناخته شود.

وی افزود: این مرکز در 365 روز سال به صورت شبانه‌روزی فعال است که در تمام مناسبت‌ها نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند و دستگاه‌های امدادی و خدماتی از جمله آتش‌نشانی و اورژانس به شهروندان ارائه خدمت می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه دیده‌بان ما در مدیریت ترافیک مرکز کنترل است، گفت: باید به این مرکز توجه ویژه‌تری داشته باشیم و علی‌رغم کارهای اجرایی به کارهای استراتژیک و دورنگر نیز در این مرکز پرداخته شود.

حسینی افزود: مرکز کنترل ترافیک باید به یک مرکز کنترل هوشمند، دقیق و بدون خطا ارتقا یابد. با توجه به مذاکراتی که با رئیس پلیس راهور تهران صورت گرفته است در معماری ساختمان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک تغییراتی ایجاد می‌شود و 6 سرکلانتری که در شهر تهران وجود دارد در این مرکز مستقر می‌شوند و 6 نفر از کارشناس مرکز کنترل ترافیک نیز در کنار آنها قرار می‌گیرند تا بتوانیم ترافیک را به صورت سیال کنترل کنیم.

وی گفت: حرکت ترافیک در شهر تهران به صورت داینامیک است و باید حجم ترافیک در بازه‌های زمانی سنجیده و مشخص شود چرا که با تابلوهای ثابت و سیستم معمولی نمی‌توانیم به کاهش ترافیک اقدام کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر سرمایه‌گذاری مجدد در هوشمند کردن ترافیک، گفت: سعی می‌کنیم صد درصد بزرگراه‌های شهر تهران زیرنظر نظارت تصویری برود و انواع دوربین‌های جدید به شبکه کنترل ترافیک هوشمند اضافه شود.

حسینی یادآور شد: در حال حاضر ما دوربین‌های حرکت مارپیچ خودروها را نداریم ولی به زودی در بزرگراه‌های آزادگان، همت و نیایش این دوربین‌ها نصب خواهد شد و با نصب این تجهیزات از مردم مراقبت بیشتری خواهیم کرد چرا که یک عده‌ای محدود با حرکت‌های مارپیچ در سطح بزرگراه‌ها موجب به خطر افتادن جان دیگر شهروندان می‌شوند.

وی افزود: با استفاده از تجهیزات هوشمند دیگر نیازی به حضور پلیس محسوس و غیرمحسوس در سطح بزرگراه‌ها نیست و این مرکز به صورت واقعی تبدیل به مرکز تبدیل کنترل ترافیک شهر تهران خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: در مرکز کنترل ترافیک شهر تهران نماینده اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی، آتش‌نشانی، پلیس و اورژانس تهران حضور دارد و حضور آنها توانسته است کمک زیادی به کنترل ترافیک بکند.

حسینی درباره افزایش محدوده زوج و فرد اظهار داشت: در این خصوص طرحی در دست اقدام نیست.

وی با اشاره به اینکه تهران دچار فقر معبر و اشباع خودرویی است، گفت: تا به حال اقداماتی که صورت گرفته است بر اساس طرح جامع ترافیک و شبکه بزرگراهی بوده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره پروژه صدر اظهار داشت: ما چیزی به نام پروژه صدر نداشته‌ایم و قرار بود بزرگراه نیایش را به صدر متصل کنیم.

حسینی یادآور شد: شورای شهر وقت و کمیسیون عمران آن زمان که متشکل از شکیب، چمران، دانشجو، ابتکار و دیگر همراهان بود تصمیم گرفتند که با توجه به ترافیک موجود در صدر تونلی به نام تونل نیایش ایجاد شود.

وی افزود: پس از ‌آن ما سه راهکار پیش رو داشتیم یکی اینکه تونل نیایش را ادامه بدهیم، بزرگراه صدر را تعریض کنیم و یا اینکه پل صدر را بسازیم که بر اساس مشاوره‌ها و بررسی‌های صورت گرفته بنا به دلایل فنی و اقتصادی پروژه تونل اجرایی شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: این پروژه دارای بررسی‌های خاص خود است و مجوزهای لازم را برای اجرا اخذ کرده است.

منبع: فارس

کد خبر 65877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha