کد خبر 65889
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
رونمایی از خودروی خودران تازه گوگل

پرشین خودرو:قرار است تا قبل از پایان ماه جاری میلادی از تازه ترین خودروی خودران شرکت گوگل که یک مینی ون است رونمایی شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، به نقل از ورج، شرکت نوپای Waymo که یکی از مجموعه های ایجاد شده توسط گوگل بوده و از اواخر سال 2016 فعالیت خود را آغاز کرده قصد دارد خودروهای مینی ون خودرانی به نام Chrysler Pacifica تولید کند که استفاده از آنها در جاده های عمومی ممکن خواهد بود.

ساخت این خودرو که ظاهری جذاب و متفاوت دارد، تحولی اساسی در زمینه طراحی و عرضه این خودروها خواهد بود و نشان می دهد که گوگل در این زمینه سرمایه گذاری جدی به عمل آورده است.

شرکت سازنده مدعی است هدایت این خودروها به طور کاملا خودکار انجام می شود و بدین منظور نیازی به دخالت انسان نخواهد بود. این اولین بار است که شرکتی عملا یک خودروی خودران تولید می کند که هدایت آن بدون دخالت انسان در همه شرایط ممکن است.

این خودرو مجهز به انواع دوربین، حسگرها و نقشه های متعدد برای دریافت اطلاعات محیطی و اجتناب از برخورد کردن با موانع است. Jeff Krafcik مدیرعامل Waymo می گوید بخش اعظم نیازهای سخت افزاری برای ساخت این خودرو توسط خود Waymo برطرف شده و این امر موجب صرفه جویی قابل توجه در هزینه تولید آن شده است.

به عنوان نمونه گوگل که در سال 2009 برای خرید حسگرهای LIDAR تا 75 هزار دلار هزینه می کرد در حال حاضر تنها باید 7500 دلار برای این کار هزینه کند. نتیجه این امر کاهش قابل توجه قیمت نهایی خودروهای خودران گوگل خواهد بود.

منبع: فارس

کد خبر 65889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha