پولو اس، خودرویی که سال دیگر مهمان ایران است

پرشین خودرو: فولکس واگن پولو اس احتمالا سال آینده در کشورمان تولید می‌شود. هاچبک جدید فولکس‌‌واگن قرار است توسط ماموت خودرو تولید شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، همانطور که پیش از این گفتیم، فولکس‌واگن برای حضور در ایران چراغ خاموش حرکت می‌کند و برای سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) با ماموت آماده می‌شود. این سرمایه‌گذاری مشترک در قالب تشکیل شرکت ماموت خودرو انجام خواهد شد. هرچند این اخبار هنوز به‌صورت رسمی و از سوی دو شرکت تأیید نشده است اما بر اساس همین خبرها، اولین خودرویی که در ایران تولید خواهد شد، نسل پنجم هاچبک پولو خواهد بود. در ادامه به معرفی مدل اس از خانواده‌ی فولکس‌واگن پولو خواهیم پرداخت.

 

 

فولکس‌واگن پولو در ۱۰ مدل مختلف تولید می‌شود. ارزان‌ترین مدل این خانواده‌ی هاچبک مدل S و گران‌ترین مدل نیز GTI است. این خودروی هاچ‌بک در هر مدل به صورت نسخه‌ی ۳ در و نسخه‌ی ۵ در ارائه می‌شود. قیمت خودروهای خانواده پولو در اروپا از ۱۴ هزار و ۳۹۰ دلار (برای Polo S) تا ۲۵ هزار و ۱۵۰ دلار (برای مدل اسپرت GTI) است. مدل‌های  SEL، R-Line، Blue Motion، Beats، Match و Blue GT، برخی از انواع دیگر پولو را شامل می‌شوند که در امکانات رفاهی و پیشرانه‌ی مورد استفاده در سطح بالاتری از نسخه‌ی پایه‌ی آن قرار می‌گیرند.

نشریه‌ی اتواکسپرس برای دومین سال پیاپی، فولکس‌واگن پولو اس را به عنوان بهترین خودروی کلاس سوپر‌مینی انتخاب کرده است.

مشخصات نسخه‌های مختلف POLO S

خودرو فولکس واگن پولو اس دارای دو نسخه‌ی ۳ و ۵ در است که دارای خصوصیات مشترک و خصوصیات اختصاصی هستند که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پولو اس خودرویی با حجم موتور ۱۰۰۰ سی‌سی است. این خودرو با ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ دارای قدرت خروجی ۶۰ اسب بخار است که در دور موتور ۵۰۰۰ دور در دقیقه به دست می‌آید. پولو اس از جعبه دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی بهره می‌برد. 

 

نهایت سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۵.۵ ثانیه دارد.

پولو S طول ۳۹۷۲ میلی‌متر، عرض ۱۶۸۲ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۵۳ میلی‌متر دارد. وزن پولو اس یک هزار و ۵۵ کیلوگرم اعلام شده است. POLO S با تولید ۱۰۸ گرم گاز دی‌اکسید کربن، گواهینامه یورو ۶ را کسب کند.

تنها تفاوتی که میان این دو خودرو وجود دارد در مصرف سوخت است. مصرف سوخت ترکیبی نسخه ۳ در ۴.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی نسخه‌ی ۵ در ۴.۸ کیلومتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

فولکس واگن پولو - VolksWagen polo

قیمت پولو اس

پولو اس ۳ در با قیمت پایه‌ی ۱۴ هزار و ۳۹۰ دلار معادل حدودی ۵۸ میلیون تومان در اروپا به فروش می‌رسد. نسخه‌ی ۵ در این خودرو نیز در اروپا با قیمت پایه‌ی ۱۵ هزار و ۱۶۰ دلار معادل حدودی ۶۱ میلیون تومان توسط کارخانه‌ی فولکس واگن فروخته می‌شود.

در صورتی که شایعات تولید و عرضه‌ی هاچ‌بک فولکس‌واگن در ایران صحت داشته باشد؛ پژو ۲۰۸ که در همین کلاس حضور دارد، با رقیبی قدرتمند مواجه خواهد شد که قطعا در بسیاری از زمینه‌ها اعم از کیفیت ساخت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

منبع: زومیت

کد خبر 66082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha