اختراعی برای تبدیل تمامی خودروها به ابزار فیلم برداری

پرشین خودرو: استفاده از چرثقیل های کوچک موسوم به کرین برای حرکت دادن دوربین در حین فیلم برداری از جمله چالش هایی است که گروه های فیلم سازی با آن مواجه هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»،  به نقل از دیجیتال ترندز، یکی از دشوارترین بخش های این فرایند فیلم برداری از صحنه های پرتحرک و پر زد وخورد یا فیلم برداری در حین حرکت سریع است که مستلزم استفاده از بازوهای بلند قابل حمل موسوم به موتور کرین است.

حال مخترعان خلاق برای تبدیل اتومبیل ها به ابزاری برای انجام این نوع فیلم برداری ها یک نوع بازوی فولادی با اجزای قابل تغییر و جابجایی طراحی کرده اند که بسیار سبک وزن است و می توان آن را در عرض ۳۰ دقیقه بر روی سقف خودروها نصب و آنها را به ابزاری برای فیلم برداری در حین حرکت مبدل کرد.

این بازوها می توانند دوربین هایی با حداکثر ۱۱ کیلوگرم وزن را در هوا معلق نگه دارند و فیلم برداری با آنها حتی در صورتی که خودرو با سرعت حداکثر ۱۲۸ کیلومتر در ساعت در حال حرکت باشد، با کیفیت مناسب امکان پذیر است.

یکی از مزایای مهم این سیستم نمایشگر بی سیمی است که می تواند تصاویر تهیه شده توسط دوربین را به طور آنی و بدون تاخیر برای کارگردان نمایش دهد. همچنین کنترل بازوی مذکور در شرایطی که دوربین به آن متصل شده به طور بی سیم و با ایمنی کامل از داخل خودرو و از طریق یک دسته کنترل خاص ممکن است.

برای این مجموعه یک برنامه موبایلی سازگار با آیفون هم طراحی شده تا اعمال برخی کنترل های حساس و جزیی از طریق گوشی تلفن همراه هم ممکن شود. زمان عرضه نهایی این محصول و قیمت آن هنوز اعلام نشده، اما گفته شده که بازوی مذکور را می توان بر روی هر خودرویی نصب کرد.

منبع: مهر

کد خبر 66106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha