آئودی نخستین SUV الکتریکی را روانه بازار می کند

پرشین خودرو: آئودی در سال ۲۰۱۸ نخستین SUV تمام‌ الکتریکی خود را با نام E-tron روانه‌ی بازار خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، آئودی در سال ۲۰۱۵ طرح مفهومی خودرویی موسوم به E-tron Quattro را به‌ نمایش گذاشت و به‌ نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۸ خودروی تجاری مشابهی روانه‌ی بازار خواهد کرد. دکتر دیتمار فوگن‌رایتر از اعضای هیئت‌مدیره‌ی آئودی در این خصوص می‌گوید:

ما آن را صرفا E-tron می‌نامیم؛ چرا که یکی از مهم‌ترین زیربرندهای آینده‌ی آئودی محسوب می‌شود. منطق بسیار ساده‌ای در پس این موضوع نهفته است. ما در میانه‌های دهه‌ی ۸۰ میلادی Audi Quattro را داشتیم و آن را هم صرفا Quattro‌ می‌نامیدیم. بنابراین ما در خصوص Audi E-tron نیز روند مشابهی در پیش خواهیم گرفت؛ خودرویی که نخستین محصول تمام‌ الکتریکی ما محسوب می‌شود.

البته کواترو هم‌اکنون در قالب یک نشان، پشت تمام خودروهای چهارچرخ‌ محرک آئودی نصب می‌شود. اگر قرار بر این باشد که خودروهای الکتریکی آئودی از راه برسند؛ فوگن‌رایتر امیدوار است خودروی یادشده، محصولی پیشرویی باشد که ما در آینده از آن به‌ نیکی یاد کنیم؛ درست‌مانند Quattro که خاطره‌ی خوشی در ذهن علاقه‌مندان خودرو از خود به‌جای گذاشته است.

 

audi etron

 

خودروی مفهومی E-tron Quattro‌ ظاهر بسیار جذابی داشت و به‌صورت بسیار واضحی بر طراحی خودروی جدید Audi Q8 نیز تأثیرگذار بوده است؛ اما انتظار می‌رود که E-tron ابعاد نسبتا کوچک‌تری از آن داشته باشد.

نشان E-tron، علاوه بر خودروهای تمام الکتریکی، در خودروهای هیبریدی پلاگین نیز به کار خواهد رفت. فوگن‌رایتر در این ارتباط می‌گوید:

برای ما E-tron‌ همواره به مفهوم الکتریکی سازی بوده است، در ابتدا، عمدتا شاهد خودروی هیبرید پلاگین خواهیم بود؛ اما بعدها، خودروهای تمام الکتریکی سهم‌ بیشتری در بین محصولات سری E-tron خواهند داشت. این بخشی از استراتژی ۲۰۲۵ ما است که به‌موجب آن مدل کسب‌وکار خود را از فروش خودروی صرف تغییر خواهیم داد و بدین ترتیب به حوزه‌ی سرویس‌های اشتراک‌گذاری خودرو نیز وارد خواهیم شد.

گستره‌ی محصولات آینده‌ی آئودی بسیار زیاد خواهد بود؛ اما به‌طور خلاصه علاوه بر خرید یا لیزینگ خودرو، در آینده امکان اشتراک‌گذاری خودرو نیز فراهم خواهد شد.

 

audi etron

 

بنابراین، به‌عنوان مثال چنانچه قصد داشته باشید با خودروی A8 در یک جلسه شرکت کنید، صرف‌نظر از آنکه مالک یکی از خودروهای آئودی باشید یا خیر، می‌توانید خودروی یادشده را از طریق اپلیکیشن خاصی درخواست دهید. آئودی برخلاف مدل‌ اشتراک‌گذاری برندهای دیگر، به‌جای آنکه خودروی مالکان مختلف را به اشتراک بگذارد، خودروها را از طریق عوامل خود ارائه خواهد داد.

فوگن‌رایتر اضافه می‌کند:

چنانچه روند ارائه‌ی سرویس‌های اشتراک‌‌گذاری خودرو روبه افزایش باشد؛ این موضوع می‌تواند نشانگر آن باشد که دیگر آمار فروش محصولات یک خودروساز به‌تنهایی معیار خوبی برای سنجش میزان موفقیت آن نیست و شاخصه‌هایی مانند تعداد کاربران فعال یا مسافت طی‌شده با خودروهای شما اهمیت بیشتری خواهند داشت.

منبع: زومیت

کد خبر 66165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha