کد خبر 66255
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷

پرشین خودرو: اولین شهر سرپوشیده‌ی جهان با قابلیت کنترل دما در شهر دوبی احداث می شود.

به گزارش«پرشین خودرو»،  به جرات می‌توان دوبی را پایتخت پروژه‌های جاه‌طلبانه در جهان خواند که تا به حال اکثریت آن‌ها با موفقیت به پایان رسیده است. حال در جدیدترین اقدام، بندرنشینان ساحل جنوبی خلیج‌فارس در پی ساخت اولین شهر با قابلیت کنترل دما در جهان هستند.

این پروژه‌ شامل یک مرکز خرید، یک پارک آبی با لقب بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده ی جهان و شبکه‌‌ای از تفرجگاه‌ها با قابلیت کنترل دما است که لقب بزرگ‌ترین شهر جهان با قابلیت کنترل دما را به خود اختصاص داده است.

 براساس اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی توسعه‌دهنده‌ی این شهر سرپوشیده، Dubai Holding، این شهر دارای مسیری برای پیاده‌روی به‌طول ۷ کیلومتر است که بهترین دمای ممکن را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد، از این‌رو دیگر نیاز به فرار از گرما و پناه‌بردن به خودروها از دمای 40 درجه‌ای بیابان‌های دوبی نیست.

مرکز خرید در نظر گرفته شده دارای زیربنایی برابر 280,000 مترمربع است که شامل سالن‌ها و سازه‌هایی برای گردهمایی و اجرای مراسمی چون کنسرت‌ها و تئاترها است. این شهر سرپوشیده شامل بیش از 100 هتل و آپارتمان‌هایی است که مساحتی برابر 4.5 میلیون مترمربع را از آن خود کرده است که برای میزبانی از 180 میلیون بازدیدکننده از این مجموعه پیش‌بینی شده است.

نخست‌وزیر امارت متحده‌ی عربی نیز اظهاراتی را در این مورد داشته است:هدف از این پروژه ساخت شهری با استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین المان‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن‌ها یک مجموعه‌ی بسیار زیبا را خلق کرد.

هنوز اطلاعاتی از بودجه‌ی مورد نیاز و همچنین زمان اتمام این پروژه منتشر نشده است، اما یقیناً شاهد اجرا و آماده‌سازی این پروژه با سرعتی بالا همچون سایر پروژه‌های این شهر خواهیم بود.
 

 
 
 
منبع: شهرفردا
 
کد خبر 66255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha