کد خبر 66268
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

پرشین خودرو: در سرتاسر دنیا سواحلی وجود دارند که از قوانین عادی کائنات پیروی نمی کنند و تفاوت های قابل توجهی با سواحل معمولی دارند.

به گزارش«پرشین خودرو»، در سرتاسر دنیا سواحلی وجود دارند که از قوانین عادی کائنات پیروی نمی کنند و تفاوت های قابل توجهی  با سواحل معمولی دارند، مانند سواحل شنی که در تاریکی می درخشند و یا سواحل صورتی که برق می زنند.
 

tumblr_nnvm3pMAHz1sdmbk5o3_1280

این سواحل علاوه بر تفاوت های بارز و منحصر به فرد دارای زیبایی های خیره کننده ای هستند که اگر از نزدیک آنها را ببینید از تعجب خشکتان خواهد زد.

با سفرمی همراه باشید تا ۱۷ ساحل غیر عادی و خارق العاده دنیا را به شما معرفی کنیم خودتان را آماده کنید زیرا قرار است مات و مبهوت شوید.

۱.ساحل مالدیو (Maldives) ، ستاره ها را برای شما به ساحل به ارمغان می آورد.

maldive

این منظره در نگاه اول باور نکردنی به نظر می رسد. گویی متعلق به زمینی دیگر است. درخشندگی چراغ هایی که در این سواحل شنی از مالدیو دیده می شوند توسط فیتوپلانکتون های شب تاب صورت می گیرد. این موجودات به تنهایی آنقدر ریزهستند که قابل رویت نیستند، اما از اجتماع آن ها در کنار یکدیگر این تابش زیبا پدید می آید.

maldive beach

۲.ساحل کلیسایی ریبادئو، اسپانیا (The Beach of the Cathedrals located in Ribadeo, Spain)

shutterstock_147904586-e1427870041387

در طول سالیان متمادی ضربات آب بر صخره های این ساحل، آن ها را به شکل کلیساهای حیرت انگیز با معماری خاص در آورده است. تمام آن چه  که در این ساحل دیده می شود حاصل دست خلاق طبیعت است.

مشخصه ی اصلی این ساحل قوس های طبیعی و غارهای آن است که فقط  در جزر و مد کم قابل مشاهده هستند. در جزر و مد بالا ساحل کوچک به نظر می رسد. در زمان پایین رفتن آب به خوبی می توانید شکوه غارهای دریایی زیبا را درک کنید.

921

۳.ساحل پنهان واقع در ماریتا ، مکزیک (Hidden Beach located in Marieta, Mexico) 

Marieta1

حفره ایی که گویی در اثر اصابت خمپاره به سطح جزیره ایجاد شده و به یک ساحل مخفی زیبا با سایه عالی، آب شفاف و نور خورشید که بر آن می تابد، منتهی می شود. این ساحل از چشم محیط پیرامون خود پنهان گشته  است و فقط از طریق یک تونل آبی به اقیانوس آرام می پیوندد. عمق آب در این ساحل به شش فوت می رسد و بازدید کنندگان در آن به راحتی می توانند شنا و قایق سواری کنند.

Hidden_beach_-_Riviera_Nayarit

۴.ساحل ماهو واقع در سنت مارتین (Maho Beach located in Saint Martin)

8ac9bd1bef12e0286c0d5ebc9bca7e75

در نگاه اول این ساحل مانند سواحل زیبای عادی دیگربه نظر می رسد، تا زمانی که یک هواپیما به سمت شما می آید و وادار می شوید به روی شن ها بخوابید. مردم از ساحل سنت مارتین برای درک حس تلاطم و قدرت ایجاد شده توسط هواپیماها دیدن می کنند. این فرودگاه به قدری به ساحل نزدیک است که شما می توانید درست در لحظه فرود هواپیما آن را لمس کنید.

هشدار: گاهی پیش آمده که مردم توسط شن یا باقی مانده زباله هایی که در ساحل بوده و توسط نیروی هواپیما پرتاب شده است، آسیب دیده اند. پس احتیاط کنید!

tumblr_lkqp9fiiuB1qc6s7so1_1280

۵.یوکوسارلون ، ایسلند (Jokulsarlon, Iceland) 

2013-Jokulsarlon-Icebergs-Winter-Iceland-Sarah-Marino-900px

اینجا یک ساحل معمولی با آب های نیلگون و شن و ماسه برنزی نیست.  در این ساحل شن های آتشفشانی با دادن پس زمینه ی تیره به مقادیر قابل توجه از تکه های یخ، آن را شبیه کریستال ساخته اند. کوه های یخ جدا شده از یخچال های طبیعی به سمت دهانه رود حرکت کرده و در آن جا قرار می گیرند. در اثر جزر و آمد و باد های موسمی این کوه ها به نوسان می افتند. بدین ترتیب اندازه آن ها کوچک تر می گردد، شناور شده و به سمت دریا می روند. این توده ها به دو رنگ دیده می شوند : آبی روشن و شیری.

Untitled-2

۶.ساحل شن های سیاه پانالو، واقع در هاوایی (Panaluu Black Sand Beach located in Hawaii) 

Punaluu Black Sand Beach

هنگامی که گدازه های مواد بازالتی به درون آب جریان پیدا می کنند به سرعت سرد شده و این شن های سیاه موجود در ساحل را پدید می آورند. منطقه ی شنا در این ساحل صخره ایست و شنا در آن می تواند بسیار خطرناک باشد. همچنین این ساحل دارای آب های زیرزمینی است که همیشه آن را مرطوب نگه می دارد. این آب سرد شبیه مخلوطی از آب و بنزین به نظر می رسد.

black_sand_beach_prince_william_sound

۷.ساحل چمنی کورو ، واقع در گویان فرانسه (Grass Beach In Kourou, French Guiana) 

Green_Sand_In_Kourou_French_Guiana_Fabulous_life_most_amazing_beautiful_unusual_beaches_of _world

گویی این ساحل به جای شن و ماسه از چمن پوشیده شده است. رنگ سبز شن و ماسه های این ساحل به علت کانی اولیوین است که از گدازه های آتش نشانی سرد شده در دریا پدید می آید.

kourou-french-guiana-venezuela.jpg.rend.tccom.1280.960

۸.ساحل شیشه ایی در کالیفرنیا (Glass Beach in California)

Sea-Glass-Beach-Fort-Bragg-CA-e1435097252338-1000x535

در نزدیکی فورت براگ کالیفرنیا (Fort Bragg) ساحل شیشه ایی وجود دارد که به نظر می رسد آب و هوای سردی داشته باشد اما در واقع به نوعی فضای دلتنگی و افسردگی بر آن حاکم است. در سالیان گذشته ساکنین این منطقه اقدام به تخلیه زباله هایشان در آب می کردند. امروزه شیشه هایی که در سرتاسر خط ساحلی مشاهده می شود در اثر بارها شسته شدن و تحت فشار گرفتن آن ضایعات توسط آب دریا به وجود آمده اند و اینگونه این ساحل شنی به ساحل شیشه ایی مبدل شده است.

glass-beach-fort-bragg1

۹.ساحل ویک واقع در ایسلند (Vik Beach In Iceland)

Vik Beach In Iceland)

پیدا کردن سواحل این چنینی که دارای شن های سیاه و سفید ناشی از فعالیت های آتش فشانی باشند در کشور ایسلند امری طبیعی است.  در سال ۱۹۹۱ مجله ی آمریکایی جزایر، این ساحل را به عنوان یکی از ۱۰ ساحل زیبای دنیا قرار داد. به دلیل فراوانی شن های بازالتی سیاه و سفید یکی از مرطوب ترین مناطق ایسلند محسوب می شود.  صخره های قسمت غربی ساحل لانه بسیاری از پرندگان به ویژه مرغ های دریایی است.

Vik Beach In Iceland)

۱۰.ساحل غاری واقع در آلگاروه، پرتغال (Cave Beach located in Algarve, Portugal)

Benagil_Cave_Algarve

صخره های آهکی توسط نیروی مداوم آب طی سال ها ساییده شده اند اما نتیجه حاصل از این پدیده بسیار خیره کننده و حیرت آور است.

algar4

۱۱.ساحل با شن های صورتی واقع در باهاماس (Pink Sand Beach located in The Bahamas)

Bahamas

البته احتمال دارد که باهاماس شن های صورتی داشته باشد اما شن های صورتی که در این ساحل یافت می شود از مقادیر زیاد مرجان های جدا شده از کف اقیانوس تشکیل شده که به ساحل آمده اند و توسط امواج شسته شده اند. شن و ماسه این ساحل در واقع ترکیبی از مرجان، صدف و کربنات کلسیم است.

Shells-Pink-Sands-Beach

۱۲.”تخم های اژدها” واقع در ساحل کوئه کوهه ، نیوزیلند ("Dragon Eggs” located at Koekohe Beach in New Zealand)

agon Eggs” located at Koeko

این تخته سنگ های منحصربفرد که با نام موراکی بولدرز (Moreaki Boulders) شناخته می شوند، از شسته شدن زمین های پیرامونشان توسط آب پدید آمده اند. شستن و پشت سر گذاشتن سنگ های رسوبی برای آب بسیار سخت است اما برخورد آب با آن ها و جریان یافتن میانشان منظره زیبا و بدیعی را به وجود آورده است.

download

۱۳.گذرگاه ساحلی غول ها واقع در ایرلند (Giants Causeway Beach located in Ireland)

Giants Causeway Beach located in Ireland

این آرایش زیبا از قرار گیری سنگ ها بیش از ۵۰ میلیون سال پیش از به سطح زمین آمدن گدازه های بازالتی پدید آمدند. پس از آن سرد شدند و در اثر ترک خوردن و شکاف برداشتن به ستون های شگفت انگیزی تبدیل شدند که امروزه می بینید. تعداد این ستون های سنگی به ۴۰۰۰ عدد می رسد. در یک نظرسنجی این منطقه به عنوان چهارمین شگفتی بزرگ انگلستان انتخاب شد. اکثر ستون‌ها به شکل منشورهای شش ضلعی هستند ولی ستون‌های چهار، پنج، هفت و هشت ضلعی نیز در میان آن‌ها مشاهده می شوند. ارتفاع این ستون‌ها گاه به ۱۲ متر نیز می ‌رسد.

28107_Giants_Causeway

۱۴.ساحل شن های سبزپاپاکولئا  واقع در هاوایی (Papakolea Green Sand Beach, Hawaii)

beaches-4

شن های موجود در این ساحل هاوایی به دلیل کوه های آتش فشانی که طراف آن را احاطه کرده اند سبز رنگ است. پس از فوران آتش فشان مواد مذاب و گدازه ها به سمت دریا جاری می شوند. سپس سرد شده و تولید ماده معدنی خاص به نام الیوین (olivine) می کنند. این مواد توسط امواج شسته شده و دلیل اصلی رنگ سبز ساحل همین ماده معدنی است.

beaches-4

۱۵.ساحل صدف واقع در خلیج کوسه استرالیا (Shell Beach located in Shark Bay, Australia)

index-Shell-Beach

همانطور که ازنام این ساحل پیداست شما می توانید مقادیر زیادی از صدف ها را در این منطقه از خلیج کوسه بیابید. این ساحل به طرز باور نکردنی زیباست به خصوص اگر به دنبال صدف های راه راه خوراکی باشید. با توجه به شوری طبیعی آب این منطقه شکارچیان صدف در این محدوده زندگی نمی کنند و همین امر باعث بی رویه جمعیت صدف ها شده است. به طوریکه ساحل را  به عنوان مکانی امن برای تولید مثل خود برگزیده اند.

index-Shell-Beach

۱۶.ساحل شن های قرمز واقع در جزیره ی رابیدا ، گالاپاگوس (Red Sand Beach located in Rabida, Galapagos)

Red Sand Beach located in Rabida, Galapagos

دو دلیل برای قرمز رنگ شدن شن های این ساحل شناخته شده است.

  1. اکسیده شدن گدازه های آهنی موجود در ساحل
  2. شسته شدن مرجان ها توسط امواج

Red Sand Beach located in Rabida, Galapagos

۱۷.ساحل شن های ارغوانی فایفر واقع در کالیفرنیا (Pfeiffer Purple Sand Beach located in California)

amazing-unusual-beaches-9-3

رنگ ارغوانی شن های این ساحل کالیفرنیا ناشی از رسوب سنگ منگنز است که از دامنه های کوه در اثر فرسایش مداوم به این مکان سقوط می کنند.

Pfeiffer Beach, Big Sur, California

 

 

 

منبع: میزان

کد خبر 66268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha