طرح ناپخته فروش طرح ترافیک موتورسیلکت

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: فروش طرح ترافیک موتورسیکلت اصلاً کار درستی نیست این کار به جای کاهش آلودگی هوا موجب درآمدزایی بیشتر برای شهرداری می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، سیدکاظم دلخوش ، گفت: به نظر بنده بهتر است به جای اجرای طرح‌های مشابه فروش طرح ترافیک به موتورسیلکت سواران طرح‌هایی که موجب ساماندهی آنان می‌شود به اجرا درآید.

وی ادامه داد: اکثر راکبان موتورسیکلت اقشار متوسط و ضعیف درآمدی هستند که برای امرار معاش یا حمل بار و مسافر به ویژه در نقاط مرکزی شهر و بورس کالایی تردد می‌کنند و این افراد به دلیل ضعف قانون یا ضعف مجری قانون در موارد متعددی موجب دردسر مردم در خیابان‌ها و پیاده‌روها می‌شوند. این اقشار از نظر تمکن مالی دچار مشکل هستند که اگر نبودند همچون بقیه افراد جامعه از خودروی شخصی استفاده می‌کردند و بی‌آنکه موجب اذیت و آزار مردم شوند، قانون مدارانه به کسب معیشت خود خواهند پرداخت.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس با نقد تصمیم شورای شهر، گفت: با چنین طرح‌هایی گویا مدیریت شهری درصدد افزایش خودروها در کلانشهر تهران، آلوده کردن هوا، ترافیک بیشتر و درآمدزایی مضاعف‌تری برای شهرداری است.

دلخوش متذکر شد: اصرار شورای شهر تهران بر فروش طرح ترافیک موتورسیکلت موجب داغ شدن بازار خریدوفروش خودروهای دست دوم و فرسوده، آلودگی هوا و افزایش ترافیک سطح شهر می‌شود.

سخنگوی کمسیون اقتصادی با هشدار به طراحان این ایده در شهر، گفت: نباید مردم را به این بهانه دور بزنید؛ راه‌حل آلودگی هوای تهران چنین طرح‌هایی نیست. به جای این کار بهتر است بستر تسهیلاتی و جایگزینی موتورسیکلت‌های آلاینده با موتورسیکلت‌های برقی و با آلودگی کمتر را در شورا به جریان بیندازید. این طرح به صواب نزدیک‌تر از طرح ناپخته فروش طرح ترافیک موتورسیلکت است.

منبع: ایسنا

کد خبر 66292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha