در آینده آمبولانس‌ها از طریق رادیوی به راننده‌ها پیام هشدار ارسال می‌کنند

پرشین خودرو: صدای آژیر آمبولانس‌ها و خودروهای امداد بسیار بلند طراحی می‌شود تا رانندگانی که در مسیر پیش روی آنها قرار دارند بتوانند این صدا را شنیده و خود را برای باز کردن راه و تغییر مسیر آماده کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، در هر حال برخی مواقع راننده‌ها به دلایل مختلف از جمله بلند بودن صدای موسیقی داخل ماشین خود متوجه تلاش آمبولانس یا سایر خودروهای امداد برای عبور هرچه سریع تر نمی‌شوند. با تک شات همراه باشید.

در شرایط مرگ و زندگی، از دست ندادن هر ثانیه بسیار حیاتی است. به همین دلیل گروهی از دانشجویان در استکهلم، سوئد به راهکار جدیدی رسیده اند تا اطمینان حاصل کنید که در شرایط این چنینی، تمامی راننده‌ها باخبر شوند که یک آمبولانس در حال حرکت به سمت آنهاست و باید راه باز کنند.

این راهکار شامل طراحی سیستم می‌شود که به زبان ساده سیگنال‌های رادیوی خودرو را سرقت می‌کند تا بتواند به راننده یک پیام اضطراری فرستاده و او را از وجود آمبولانس یا خودروی امداد که در تلاش برای رسیدن به مقصد خود در سریع‌ترین زمان ممکن است، با خبر کند.

آنچه این سیستم را کاربردی‌تر می‌کند این است که نیازی به خرید تجهیزات یا فناوری‌های جدید توسط مالک خودرو نیست و تنها تجهیزات مورد نیاز رادیوی خودرو با تیونر FM است که به سیستم Radio Data Syste, مجهز باشد. سیگنال مورد نظر آمبولانس از طریق باند FM همراه با یک پیام متنی که روی نمایشگر تیونر نمایش داده می‌شود، برای راننده ارسال می‌شود.

از طریق ارسال این سیگنال هشدار پیش از رسیدن آمبولانس یا خودروی امداد راننده‌ها فرصت کافی پیدا می‌کنند تا خودرو خود را از مسیر خارج کنند. این پروژه دانشجویی در خودروهای امداد پیاده سازی شده و در سه ماهه اول سال 2017 میلادی وارد مرحله تست خواهد شد.

منبع: تک شات 

کد خبر 66363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha