دلیل میلیون دلاری شدن خودروها چیست؟+توضیحات

پرشین خودرو: در زندگی ما انسان‌ها چیزهایی وجود دارد که ارزش و بهای آن ربطی به مواد اولیه استفاده شده یا هزینه تولید آن ندارد و می‌تواند تنها با داشتن داستانی پر ماجرا ارزش و قیمت بسیار زیادی پیدا کند، چرا که افراد زیادی تمایل دارند آن را به هر قیمتی شده به دست آورند.

به گزارش پرشین خودرو، در دنیای ماشین‌ها هم این ماجرا وجود دارد و خودروهایی که در تعداد محدود تولید می‌شوند یا ویژگی خاصی دارند یا در دسته خودروهای قدیمی یا کلاسیک قرار می‌گیرند و ناگهان قیمت‌هایی چند صد هزار دلاری پیدا می‌کنند. برای خودروهای جدید که قیمت‌های سرسام‌آوری دارند می‌توان دلایل بسیاری آورد که می‌تواند توجیهی برای داشتن قیمت‌های چندمیلیون دلاری باشد.
از جمله مهم‌ترین دلایلی که خودروهای سوپراسپورت قیمت بالایی دارند فناوری و مواد به کار رفته در آنها است و همچنین ارزش افزوده فناوری‌های مدرنی که نیرو و سرعت و شتابی خارق‌العاده را در خودرو ایجاد می‌کند. در خودرویی مانند بوگاتی برخی قطعات کوچک مانند پیچ‌ها و مهره‌ها از تیتانیوم ساخته می‌شوند که ممکن است هر کدام صدها دلار قیمت داشته باشند.

 


اگر بخواهیم سراغ خودروهای قدیمی برویم آنها نیز داستان خود را برای گران شدن دارند. ارزش آنها بر اساس قدمت و میزان سالم بودن خودرو ارزش‌گذاری می‌شود. برای مثال یک خودروی مرسدس بنز SL که از نظر سلامت فنی و فیزیکی در شرایط سالمی قرار دارد با قیمت 50 هزار دلار به فروش می‌رسد و مالک آن بعد از گذشت 6ماه این خودرو را که در سال 1973 ساخته شده است با قیمت 80 هزار دلار در معرض فروش قرار می‌دهد، چرا که به عقیده او ارزش این مبلغ را دارد.
حال در نظر بگیرید که این خودرو از سوی یک رئیس‌جمهوری یا چهره‌ای معروف خریداری شده باشد در این صورت قیمت آن ناگهان چند برابر می‌شود و حتی ممکن است چند میلیون دلار ارزش پیدا کند. گزارش پرشین خودرو می افزاید:  در رابطه با خودروهای روز اما این مسائل مطرح نمی‌شود و قیمت یک خودرو به دلیل وجود رقابت و مدل‌های مشابه در بازار رقابتی تعیین می‌شوند و قیمت بالاتر نشان از برتری خودرو در ابعاد مختلف دارد.
از طرفی برخی خودروها هم به دلیل ارزش برندی که دارند از قیمتی بیشتر از آنچه باید داشته باشند برخوردار می‌شوند و اگر این خودرو بدون توجه به اینکه چه برندی دارد و بر اساس خصوصیات و ویژگی‌ها ارزش‌گذاری شود قیمت آن به مراتب کمتر از قیمت فروش با برندی خاص خواهد بود.
اگر بخواهیم در رابطه با هزینه و قیمت خودروها بیشتر بررسی کنیم به نتایج عجیب و غریبی خواهیم رسید که برخی خودروها بسیار گران قیمت هستند و البته این موضوع به این معنا نیست که هر خودروی گران قیمتی ارزشش را ندارد و خریدن آن یعنی دور ریختن پول.

 


تصور کنید شما یک خودرویی مانند پورشه 911 GT3 خریداری می‌کنید یا خودروهایی در همین خانواده را تهیه می‌کنید و پول زیادی هم بابت خرید این خودروها پرداخت می‌کنید، اما بسیاری از موارد که ممکن است برای شما اتفاق بیفتند تحت پوشش ضمانت نخواهد بود و در وب سایت این شرکت به وضوح بیان شده است که استفاده در ترک، مسابقه، هر نوع رقابت دیگر و حوادث مترقبه شامل ضمانت نخواهد شد و این در حالی است که اساس طراحی این خودروها اسپورت و برای رقابت در پیست و مسابقه طراحی شده‌اند، اما شما حق استفاده از این ویژگی را نخواهید داشت.
در صورت خرید خودرویی سوپر اسپورت مانند انواع پورشه برای اینکه خودرو از حالت ضامنت خارج نشود نمی‌تواند از توان خودروی خود استفاده کنید و در صورت بروز هر نوع اشکال فنی یا خسارت خودرو از حالت گارانتی خارج می‌شود و شما مجبور هستید هزینه زیادی را بپردازید.
این موضوع در رابطه با سایر خودروها هم مصداق دارد و می‌توان مثال‌های مشابه را در این رابطه ذکر کرد. به گزارش دنیای ماشین، سوالی که در اینجا ممکن است مطرح شود این است که شما خودرویی اسپورت با شتاب و توان فوق‌العاده خریداری می‌کنید، اما اگر می‌خواهید گارانتی آن را حفظ کنید نباید از توانش استفاده کنید و در واقع از بخشی از پول خود که بابت مولفه‌های شتاب و سرعت پرداخت کرده‌اید نمی‌توانید استفاده کنید.
بسیاری از افراد این قوانین را منطقی می‌پندارند و آن را می‌پذیرند و ممکن است کمتر از این زاویه به موضوع وهزینه‌ای که کرده‌اند بپردازند. یکی دیگر از مساله‌هایی که در رابطه با خودروهای گران‌قیمت وجود دارد هزینه نگهداری و استفاده از آنها است و در این جا هم برخی خودروها با وجود داشتن قیمت مشابه با سایر رقیبانش هزینه‌های نگهداری بالاتری دارند و عوض کردن دیسک ترمز و روغن در پورشه بسیار گران‌تر از یک مرسدس بنز هم قیمت خود است.

کد خبر 66494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha