کد خبر 66522
۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
تانک لوکس برابوس

پرشین خودرو: مرسدس بنز نشان داده است در ساخت خودروهای شاسی‌بلند سبک خاص خودش را دارد و می‌تواند خودروهای مکعب‌شکلی را که می‌سازد با قیمت بسیار گزافی در خاورمیانه و سایر بخش‌های دنیا به فروش برساند.

به گزارش «پرشین خودرو»، برابوس 800 اسب بخاری خودرویی است که بر اساس مدل AMG G65 از سوی شرکت تونینگ برابوس یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌های غیر سازمانی مرسدس بنز تولید شده است. خودروهایی در این سبک پیش از این هم وجود داشته‌اند که لندروور دیفندر و لامبورگینی LM002 از جمله خودروهای قدیمی و خاصی بوده است که می‌توان همرده این مدل 12 سیلندر در نظر گرفت و البته از نظر ظاهر مکعب داشتن وجه تشابه دارند و در بخش قدرت نمی‌توان مقایسه‌ای انجام داد.

برابوس 800 از نظر طراحی شبیه مدل AMG G65 است؛ ولی در باطن با این خودروی مکعب شکل تفاوت‌هایی دارد. مرسدس بنز AMG G65 در مدل 2017 قیمتی پایه‌ای برابر با 220 هزار دلار دارد که موتور 12 سیلندر خورجینی با حجم 6 لیتر نیروی معادل 621 اسب بخار تولید می‌کند و بر عکس ظاهرش در بخش داخلی طراحی مدرن، پیشرفته و لوکسی دارد.

شرکت آلمانی برابوس فعالیتش را در سال 1977 آغاز کرده است که به ایجاد تغییر و تیونینگ کردن خودروها بعد از تولید فعالیت کرده است. برابوس 800 نامش را از تعداد اسب بخارش گرفته است و این نیروی عظیم با گشتاور 1420 نیوتن بر متر گزینه فوق‌العاده‌ای برای حرکت در ماسه‌های روان و صحراهای کشورهای حاشیه خلیج فارس است. این مشخصات باعث شده است که برابوس تنها خودرو کلاس G باشد که توانسته است به شتاب کمتر از 2/ 4 ثانیه دست پیدا کند.

این شتاب در دنیای خودروهای جی کلاس بسیار فوق العاده به نظر می‌رسد؛ چرا‌که عموما خودروهای شاسی بلند به زمان بیشتری نیاز دارند تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسند. نکته جالب دیگر در رابطه با این غول مکعبی حداکثر سرعت آن است که 250 کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود. در بخش بدنه کیت کربن باعث شده است تا خودرو از استحکام بیشتری برخوردار باشد و در عین حال وزن کمتری را نیز داشته باشد.

به دلیل شتاب و سرعت بالا تغییرات در این خودرو نسبت به G65 به گونه‌ای تغییر پیدا کرده است که مخصوص خودروهای سوپر اسپرت هستند. چرخ‌ها و سیستم تعلیق از جمله این موارد است که کمک می‌کند خودرو بر عکس ظاهرش شبیه خودروهای اسپرت شود. البته این چرخ‌ها برای استفاده در محیط‌های شهری کاربرد بسیار مناسبی دارند؛ اما اگر می‌خواهید از قدرت عظیم این غول تیونینگ شده در صحرا و مسیرهای ناهموار استفاده کنید باید به سراغ لاستیک‌ها و رینگ‌های مناسب دیگری بروید و خودرو را برای شرایط مورد نظر آماده کنید؛ چرا‌که در مدل پیش فرض خودرو برای مسابقات درگ مناسب‌تر است تا اینکه از تپه‌ای شنی بالا برود.

مرسدس بنز با داشتن شرکت‌هایی مانند برابوس می‌تواند خودروهای تولیدی‌اش را تغییر دهد و به توانی ماورایی برساند. داشتن 800 اسب بخار قدرت برای یک شاسی بلند که در انتقال نیرو به جعبه دنده قدرتمند متکی هستند، خارق‌العاده به نظر می‌رسد. شاسی‌بلندهای روز دنیا به مراتب قدرت کمتری را در اختیار دارند و البته سامانه‌های هوشمندی که در آفرود به کمک این خودرو می‌آید، خود کمک بسیار بزرگی است. موتور این خودرو با داشتن توربو شارژ قدرتمند توانایی تولید این نیروی عظیم را به‌دست آورده است و در کنار طراحی خاص موتور از ده‌ها سال تجربه در ساخت خودروهای کلاس جی بهره برده است.

این خودرو بر عکس لامبورگینی LM002 به نظر می‌رسد می‌تواند موفقیت‌های زیادی برای سازنده‌اش به‌دست آورد. برابوس از جمله خودروهایی است که خود اقدام به ایجاد تغییرات خاص در موتور خودرو می‌کند و مشتری‌ها می‌توانند مستقیم این محصولات تغییر یافته را از شرکت خریداری کنند یا خودروهای نسخه کارخانه‌ای خود را برای ایجاد تغییر به این شرکت تحویل دهند تا خودرویی متفاوت از نظر عملکرد و گشتاور تحویل بگیرند. تجربه سال‌ها کار کردن روی موتورهای بنز این شرکت را قادر ساخته است تا توانایی ایجاد تغییر عظیم در بخش عملکرد خودرو داشته باشد.

افزایش قدرت اسب بخار و گشتاور از جمله این موارد است که در صورت توجه به سایر بخش‌های موثر مانند رینگ و لاستیک می‌تواند از یک خودروی شاسی بلند غولی شکست‌ناپذیر بسازد. البته زمینه فعالیت شرکت برابوس تنها بخش مکانیکی خودرو نیست، بلکه می‌توانید بخش داخلی خودرو را هم بر اساس مدرن‌ترین موادی که در بخش تزیینات داخلی استفاده می‌شوند زیبا‌سازی کنید. تمام امکانات خودروی G65 در این مدل هم یافت می‌شود و سامانه‌های هوشمند کنترل پایداری و کنترل وضعیت دیفرانسیل‌ها از جمله مواردی است که می‌توان در این خودرو سراغشان را گرفت.

منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 66522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha