تغییر نگرش صنعت از فروش به خدمات پس از فروش؛ مهم است

پرشین خودرو: بعد از سال ها بی توجهی به خدمات پس از فروش، یک همایش بین المللی با تم خدمات برگزار می شود؛ این یعنی تغییر دیدگاه که باید به فال نیک گرفته شود.

اصغر خسروشاهی معاون امور بین‌الملل گروه قطعات عظام، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، ضمن اعلام این مطلب گفت: برگزاری همایش بین المللی خودرو بی شک به نفع کشور و صنعت خودرو است زیرا به افزایش کیفیت خدمات پس از فروش در حوزه خودرو می تواند کمک شایان توجهی کند.
وی ادامه داد: بعد از سال ها بی توجهی به خدمات پس از فروش، یک همایش بین المللی با تم خدمات برگزار می شود؛ این یعنی تغییر دیدگاه که باید به فال نیک گرفته شود.
خسروشاهی توجه ویژه صنعت به خدمات پس از فروش را تغییری خوب ارزیابی کرد و افزود: در گذشته به موضوع بعد از فروش محصول، گارانتی و وارانتی توجه نمی شد و همه حواس ها به بخش تولید و فروش بود اما؛ با توجه به افزایش فضای رقابتی در بازار محصولات صنعتی از جمله خودرو، خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی بسیار اهمیت پیدا کرده است و حتی خریدران نیز ابتدا به خدکات ارائه شده خودروساز ها نگاه کرده و سپس خودروی خود را انتخاب می کنند.
وی افزود: این تغییر دیدگاه و نگرش هم برای مردم و هم برای تولیدکننده می تواند پیامدهای خوبی در پی داشته باشد و برگزاری این همایش که با حضور مهمانان بزرگی از میان صنعتگران، خودروسازان و قطعه سازان مطرح جهان رخ می دهد، می تواند به ارتقاء این بخش در کشور ما کمک شایان توجهی کند.
معاون امور بین الملل گروه قطعات عظام در مورد پیش بینی خود از حضور برندهای مطرح خودروساز و قطعه ساز در همایش بین المللی خودرو و تاثیرات این حضور در بخش خدمات پس از فروش خودروسازان گفت: در اولین قدم اینکه افراد و شرکت ها با تجربه و صاحب سبک وارد کشور می شوند، خودش بسیار عالی است و در مرحله دوم تجربه این افراد است که برای حوزه خدمات پس از فروش خودرویی ما بسیار راهگشا خواهد بود.
وی تصریح کرد: باید قبول کنیم که بسیاری از کشورهای صنعتی و قوی در بخش خودرو در زمینه خدمات پس از فروش نیز رشد بسیار خوبی کرده و توجه ویژه ای به بحث خدمات پس از فروش داشته اند.
خسروشاهی تاکید کرد: در حال حاضر فروش و افزایش سهم خودروسازان از بازار یک کشور، به صورت مستقیم به کیفیت خدمات پس از فروش آن شرکت بستگی دارد. از این رو رقابت بسیار زیادی در سطح جهان برای نشان دادن ویژگی های خدمات، گارانتی و وارانتی به وجود آمده است.
معاون امور بین الملل گروه قطعات عظام ارائه گارانتی و خدمات قابل اعتماد را جزو انتظارات به حق خریداران خودرو دانست و خاطرنشان کرد: خودروسازان به این نتیجه رسیده اند که با ارائه خدماتی مطمئن به مشتریان خود و جلب رضلیت ایشان از پشتیبانی های پس از فروش، می توانند بهترین تبلیغ را برای خود انجام دهند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

کد خبر 66558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha