کد خبر 66594
۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
سرنوشت نامعلوم بیتل‌های برقی

پرشین خودرو: به نظر می‌رسد فولکس‌واگن یک رویکرد را برای دستیابی به موفقیت تاریخی مدل‌های قدیمی بیتل در نظر گرفته و این بار می‌خواهد در دنیای الکتریکی‌ها دوباره آن را تجربه کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، فولکس‌واگن در سال جاری با یک رسوایی بزرگ دیزلی بر سر زبان‌ها افتاد و همین رسوایی باعث شد تا این بزرگ آلمانی تمام تلاش خود را برای بازیابی اعتبار از دست رفته انجام دهد.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "اتومبیل"، این خودروساز آلمانی تعهد کرده تا سال 2025 حدود 30 مدل از خودروهای الکتریکی راروانه بازار کند که یکی از آنها می‌تواند مدل بیتل در نوع الکتریکی و با قابلیت انتشار گازهای آلوده در حد صفر باشد.

بیتل‌های برقی: بودن یا نبودن!

 

کلائوس بیشاف، مدیر طراحی این شرکت در نمایشگاه خودرویی دیترویت 2017 گفت: در صورتی که تصمیم نهایی در خصوص مدل‌های الکتریکی فولکس‌واگن اتخاذ شود، این خودرو وارد مرحله ساخت خواهد شد.

وی افزود: تا کنون تصمیمی در صورت الکتریکی شدن این خودرو اتخاذ نشده است، اما امکان دارد که سرنوشت بیتل‌ها را در رده الکتریکی‌ها قرار دهد.

 

بیتل‌های برقی: بودن یا نبودن!

 

الکتریکی شدن بیتل ممکن است با تغییر پلت‌فرم این خودرو روی مدل‌های MQB همراه شود . احتمال دارد باتری‌هایی مشابه نسخه گلف‌های الکتریک به این ساختار اضافه شوند. از طرفی ممکن است از طراحی MEB به عنوان سنگ بنای تمام خودروهای سبز فولکس‌واگن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به نظر می‌رسد فولکس‌واگن یک رویکرد را برای دستیابی به موفقیت تاریخی مدل‌های قدیمی بیتل در نظر گرفته و این بار می‌خواهد در دنیای الکتریکی‌ها دوباره آن را تجربه کند.

 

بیتل‌های برقی: بودن یا نبودن!

 

تخیل تبدیل بیتل‌های معروف مدت‌هاست که در ذهن فولکس‌واگن غوطه می‌خورد و به همین دلیل این شرکت در نمایشگاه خودرویی دیترویت 2012 مدل مفهومی الکتریکی ئی- باگستر را به نمایش درآورد. اما به دلایلی تحقق این مدل در دنیای واقعی امکان‌پذیر نیست. این مدل مطالعه‌ای از مجموعه ای از باتری‌های لیتیومی برخوردار است که در محفظه بار و زیر صندلی‌های عقب نصب خواهند شد.

توان موتورهای الکتریکی این مدل 114 اسب‌بخار بوده و با یک بار شارژ مسافتی برابر 160 کیلومتر را طی می‌کنند.

منبع: عصرایران

کد خبر 66594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha