حریم راه های مازندران پاکسازی می شود

پرشین خودرو: ساری - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران صیانت از حریم راه‌ها به منظور توسعه آتی راه و حفظ این سرمایه ملی را از وظایف ذاتی عموم مردم دانست و گفت: بزودی پاکسازی حریم آغاز می شود.

به گزارش «پرشین خودرو»،  احمد آفرین محمد زاده ظهر شنبه در جلسه معاونان راهداری اظهار داشت: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای این استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راه‌ها، اراضی مجاور حریم راه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد و از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیک و خودرو، محورهای استان نیاز اساسی به ارتقا و توسعه و تعریض داشته که این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در سطح محورها ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که حفظ و نگهداری از راههای موجود یکی از وظایف ذاتی و اصلی راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده، لذا این اداره کل با تمام توان و بکارگیری امکانات و تجهیزات خود با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی مناسب توانسته در این مسیرگام های ارزنده ای در جهت ایمن سازی و روان سازی ترافیک بردارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اجرای عملیات راهداری را در این استان بسیار حیاتی و مهم برشمرد و افزود: ان شاءالله به زودی با تعامل و همکاری همه جانبه مسولین ارشد اداری، قضایی و انتظامی استان عملیات ساماندهی حفظ و حراست از حریم راه‌های مازندران با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، قلع و قمع تابلوها و بیلبوردهای غیر مجاز و پاکسازی و حفظ مبلمان جاده ای آغاز می‌شود.

محمد زاده به برنامه‌های اجرایی مستمر این اداره کل در خصوص عملیات راهداری اشاره و اظهار داشت: روکش آسفالت، اجرای خط کشی، نصب تابلوها و علائم، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه‌ها، شستشو و ترمیم تابلوها و علائم، منظر آرایی و زیبا سازی مبلمان جاده ای، شانه سازی، لکه گیری رویه راه، آشکار سازی دهانه تونل‌ها، شانه سازی، حذف اختلاف سطح، ریزش برداری و ساماندهی حریم و ... از جمله عملیات و برنامه‌های اصلی عملیات راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده که به طور مستمر در حال اجرا است.

منبع: مهر

کد خبر 66597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha