نرخ تضمین گذر موقت خودرو از ارمنستان به ایران کاهش یافت

پرشین خودرو: نرخ تضمین ورود موقت خودرو از ارمنستان به ایران از ۵۰۰ دلار به کمتر از ۹۰ دلار کاهش یافت که در چارچوب توافق های گمرکی دو کشور است.

به گزارش «پرشین خودرو»، گردشگران ارمنستانی که قصد دارند از مرز مغری با خودرو شخصی از آذربایجان شرقی وارد ایران شوند، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز شنبه در این باره اعلام کرد: سقف زمانی این مجوز سه ماهه است و استفاده کنندگان از این تسهیلات می توانند هنگام بازگشت به ارمنستان وجه امانی-تضمینی گذر موقت خودرو خود را دریافت کنند.
همچنین افزون بر اطلاع رسانی سه زبانه فارسی، انگلیسی و روسی، ارائه این خدمات به صورت 24 ساعته پیش بینی شده تا زمینه افزایش همکاری های گردشگری براساس توافق های اخیر در جریان مذاکرات سران دو کشور در ایروان فراهم شود.
در جریان سفر یک روزه روحانی به ایروان که اول دی ماه انجام شد افزون بر مذاکرات سران، پنج سند همکاری بین دو کشور امضا شد که می تواند ارزش روابط اقتصادی را از سطح کنونی سالانه حدود 300 میلیون دلار بسیار افزایش دهد.
یکی از این سندها استفاده مشترک از دروازه مرزی «نوردوز – مغری» بود.
مِغری در استان سیونیک ارمنستان و نوردوز نیز در استان آذربایجان شرقی کنار رودخانه ارس در مرز دو کشور واقع شده اند.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.

منبع: ایرنا

کد خبر 66605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha