معترضان به نرخ بنزین، گذرگاه مرزی مکزیک با آمریکا را بستند

پرشین خودرو: گروهی از معترضان مسیرهای عبور و مرور خودروها در یکی از پرترددترین گذرگاه‌های مرزی آمریکا با مکزیک را بستند تا به افزایش قیمت بنزین مکزیکی اعتراض کنند.

 به گزارش «پرشین خودرو»، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حدود ۵۰ تن از تظاهرکنندگان در منطقه "اوتای مسا" که "سن‌ دیگو" را به شهر "تیجوآنا" متصل می‌کند، جلوی خودروهایی را که قصد ورود به مکزیک داشتند گرفتند.

تظاهرکنندگان، پلاکاردهایی در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و طرح شکایت‌های دیگر علیه دولت انریکه پنانیتو، رئیس‌جمهور مکزیک در دست داشتند.

دیگر معترضان نیز در گذرگاه "سن یسیدرو" که سن دیگو را به تیجوآنا متصل می‌کند، اقدام به متوقف کردن ترافیک خودروها کردند. این گذرگاه پرترددترین گذرگاه در طول مرز ۲۰۰۰ مایلی آمریکا به مکزیک است.

همچنین معترضان جلوی ترافیک خودروها به سمت جنوب در یکی از دو گذرگاه در "نوگالس" در "آریزونا" را گرفتند.

به دنبال این اقدام مقامات اداره گمرک و امنیت مرزی و گشت بزرگراه کالیفرنیا اقدام به مسدود کردن بزرگراه بین ایالتی شماره ۵ به منظور مسدود کردن دسترسی به گذرگاه سن یسیدرو کردند.

برندا کورتز، یک دانشجوی ۲۲ ساله از شهر تیجوآنا گفت: ما از حق خود برای آزادی بیان استفاده می‌کنیم. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که صدای ما شنیده می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 66700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha