کد خبر 66749
۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
اخرین نسخه هنسی ونوم GT

پرشین خودرو: شرکت هنسی رسما اعلام کرده است که این نسخه، آخرین خودروی ونوم آن‌ها است و پس از آن هنسی با نسل جدیدی از سوپراسپرت‌ها بازخواهد گشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، شرکت مهندسی و بهینه سازی هنسی در سال ۱۹۹۱ در شهر سالی تگزاس بنیان نهاده شد و در سال ۱۹۹۶ با ارتقاء دوج وایپر، به شهرت رسید. تا سال ۲۰۰۷ مهم‌ترین محصول هنسی، دوج وایپر ونوم توئین‌توربوی ۱۰ سیلندری بود که با قدرتی در حدود ۱۰۰۰ اسب بخار، سریع‌ترین خودروی آن دوران، بوگاتی ویرون را به چالش کشید و در تست شتاب صفر تا ۳۲۰ کیلومتر درساعت آن را شکست داد.

هنسی وایپر ونوم

 

اولین طرح مفهومی از هنسی ونوم GT، در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد. در آغاز حتی برای جان هنسی، مالک شرکت هنسی هم گذاشتن یک پیشرانه ۱۰ سیلندر توئین توربوی متعلق به دوج وایپر، روی بدنه کوچکی به عاریت گرفته از لوتوس خنده‌دار بود، اما آن‌ها موفق شدند و بار دیگر سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان را عرضه کردند. جان هنسی در این خصوص می‌گوید: «روزی برای شوخی به مهندسین شرکت درباره گذاشتن موتور ۱۰۰۰ اسب بخاری وایپر در عقب یک لوتوس مدل اگزیج، گفتم؛ اما بعد از دیدن طرح اولیه روی کاغذ، دیگر نخندیدم و تصمیم گرفتم روی این ایده جدی‌تر کار کنم.»

 

هنسی ونوم GT

در سال ۲۰۱۰ اولین مدل هنسی ونوم GT با پیشرانه هشت سیلندر هفت لیتری مجهز به توربوی دوگانه و ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، آماده فروش شد که بعدها به قدرت ۱۴۵۱ اسب بخار ارتقاء یافت. این خودرو با گیربکس ۶ سرعته و دیفرانسیل عقب عرضه شد که با ترمزهای سفارشی از آلیاژ کربن و سرامیک برمبو همراه است و سیستم تعلیق و تنظیم ارتفاع آن، با توجه به سرعت تغییر می‌کند. لاستیک‌های PS2 میشلن (Michelin Pilot Super Sport) نیز با پهنای ۳۴.۵ سانتیمتر در عقب و ۲۶.۵ سانتی‌متر در جلو برای رینگ‌های ۲۰ و ۱۹ اینچ این خودرو استفاده شد. قدرت خیره‌کننده ونوم GT، برای وزن ۱۲۴۵ کیلوگرمی آن، منجر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۲.۷ ثانیه شده است.

 

هنسی ونوم GT

یکی از رکوردهای رسمی هنسی که در کتاب گینس ثبت شد، در سال ۲۰۱۳ برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ظرف ۱۳.۶۱ ثانیه به دست آمد. یک سال بعد، آن‌ها برای شکستن رکورد نهایت سرعت بوگاتی ویرون اعلام آمادگی کردند که با رسیدن به سرعت ۴۳۲ کیلومتر در ساعت محقق شد. هنسی در سال ۲۰۱۵ نیز، رکورد ۴۲۴ کیلومتر در ساعت را برای مدل بدون سقف ونوم GT، ثبت کرد. لازم به ذکر است که رکورد سرعت در کتاب گینس همچنان متعلق به بوگاتی ویرون است، چرا که طبق قانون این کتاب، بایستی در ۲ مسیر رفت و برگشت، نهایت سرعت ثبت شود که هنسی ونوم GT فقط در یک مسیر موفق به رکوردشکنی شد.

 

رکورد هنسی ونوم

 

ابرخودروی هنسی، هرگز در فروش موفق نبود و طی این سال‌ها فقط ۱۲ سفارش برای خرید آن دریافت شد که مجموع تولید آن را همراه با مدل پروتوتایپ اولیه به ۱۳ دستگاه می رساند. آخرین نمونه هنسی ونوم GT کوپه، با رنگ آبی و لقب نسخه نهایی (Final Edition) به‌زودی با قیمت ۱.۲ میلیون دلار، تحویل مشتری خواهد شد. مهندسین این شرکت قول داده‌اند تا کمتر از یک سال دیگر سوپراسپرت جدیدی به نام ونوم F۵ را معرفی کنند که توانایی رسیدن به سرعت ۴۶۵ کیلومتر در ساعت داشته باشد.

منبع: زومیت

کد خبر 66749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha