تراموا ارومیه با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث میشود

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه : با راه اندازی تراموا هر ساعت 8 هزار نفر جابجا می شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه گفت: با راه اندازی تراموا هر ساعت ۸ هزار نفر جابجا می شود.

سیروس ذاتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه در جمع خبرنگاران گفت: براساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل و سامانه های ریلی ارومیه، تعداد مسافر جابجا شده درحدود ۸هزار نفر خواهد بود و درصورت استقبال شهروندان از این نوع حمل و نقل عمومی، به اندازه چشمگیری از میزان ترافیک سطح شهرکاسته می شود.
وی با اشاره به میزان اعتبار برای اجرای ترموای شهری ارومیه، عنوان کرد: در حدود ۴ هزار میلیارد ریال بعنوان برآورد اولیه قطار سبک شهری (تراموا) پیش بینی شده است.

ذاتی درخصوص مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای این پروژه، گفت: رایزنی های مختلفی با شرکت ها و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفته ولی هنوز قطعی نشده است و این موضوع به فراخوان گذاشته می شود و هر شرکت یا سرمایه گذاری که شرایط بهتری را پیشنهاد کرد، به آن واگذار خواهد شد. درحال حاضر مطالعات فاز صفر این پروژه درحال انجام است.

وی با بیان اینکه خط یک پروژه قطار سبک شهر دارای ۱۵ ایستگاه است، بیان کرد: خط یک به طول ۱۰ کیلومتر می باشد که از تقاطع غیر همسطح خاتم الانبیاء (ابتدای جاده دریا) شروع و با طی مسیر از خیابانهای ۷تیر (جلو ترمینال)، بلوار ۱۷ شهریور، خیابان طالقانی، میدان ولایت فقیه، خیابان امام، میدان انقلاب، خیابان امینی، بلوار مدرس، بلوار استادشهریار، سه راهی ایثار، بلوار ۴۵ متری ایثار و در انتها به تقاطع ۸ شهریور با شهید قاسمی، جلو استخر مخابرات ختم می شود.

ذاتی اظهار کرد: عملیات اجرایی بعد از پایان مطالعات فاز صفر و یک شروع خواهد شد و تقریبا ۳ سال طول خواهد کشید.

وی افزود: این طرح در سه فاز اجرا خواهد شد و درحال حاضر فقط خط یک آن به تصویب شورای اسلامی شهر و شورای ترافیک استان رسیده است.

منبع: برنا

کد خبر 66824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha