کد خبر 6688
۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
بهای خودرو معقولانه افزایش یافته است

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که افزایش قیمت خودروهای تولید داخل، بسیار معقول و با رعایت حقوق مصرف کننده بوده است، گفت: بر اساس قانون خودروسازان می‌توانند در سال جاری ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت محصولات خود را افزایش دهند.

به گزارش «پرشینخودرو» به نقل از خانه ملت، سیدحسین هاشمی درباره قیمت خودروهای تولید داخل که در هفته‌های گذشته به طور همزمان افزایش یافته است، تأکید کرد: تولید کنندگان در سه ماهه نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دلیل تعاملی مناسبی که با وزارت بازرگانی سابق داشتند، هیچ گونه افزایش قیمتی را اعمال نکردند و مقرر شد برای سال ۹۰ قیمت محصول‌های تولیدی خود را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دهند. نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشستی که اعضای هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه ـ۹ مهرماه- برگزار شد، افزایش قیمت‌های خودروهای تولید داخل بررسی و مشخص شد این افزایش قیمت‌ها بسیار معقول و میانگین آن بسیار کمتر از میزان مشخص شده بر اساس قانون بوده است. هاشمی با یادآوری این که خودروسازان داخلی بخشی از نیاز خود به قطعه‌ها را از خارج از کشور تأمین می‌کنند، تصریح کرد: جابجایی نرخ ارز، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، هزینه‌های حمل و نقل و بسیاری از مسائل دیگر چاره‌ای جز افرایش قیمت را پیش روی خودروسازان نمی‌گذارد. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم با تأکید بر این که وزارت صنعت، معدن و تجارت با حساسیت ویژه‌ای به مسئله افزایش قیمت خودرو توجه کرده است، با منطقی خواندن این افزایش قیمت‌ها، یادآور شد: خودرویی مانند سوزوکی ویتارا که ۱۰۰ درصد قطعات آن وارداتی است افزایش قیمت بیشتری داشته و خودروهایی مانند پراید و پژو ۴۰۵ افزایش قیمت ناچیزی داشتند. افزایش قیمت همزمان سه‌کارخانه بزرگ تولید خوردو سه کارخانه مهم خودروسازی داخلی که شامل "ایران خودرو" ، "پارس خودرو" و "گروه خودرو سازی بهمن" می‌شود در یک اقدام هماهنگ قیمت محصولات خود را افزایش دادند. این در حالی است که دیگر کارخانه بزرگ تولید خودرو در داخل یعنی سایپا افزایش قیمتی را در رابطه با محصولاتی که به طور مستقیم تولید می‌کند به ثبت نرسانده است، اما کارخانه زیر مجموعه آن قیمت خودرو مگان را افزایش داده است. هم‌اکنون خودروی مگان اتومات ۲۰۰۰ سی سی با افزایش قیمتی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی روبرو شده است و ۳۲ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان در نمایندگی‌های پارس خودرو عرضه می‌شود. گفتنی است قیمت دو خودروی پر طرف‌دار داخلی یعنی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تندر ۹۰ نیز به طور یکسان ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد به طوریکه در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد و تندر ۹۰ در مدلE۲ با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.
کد خبر 6688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    0 0
    هم انحصار هم اجبار از خرید 2 خودرساز حالا هم گرانی؟!!پس مردم و مصرف کننده چطور می شوند؟چرا دولت هم بار بنزین از رو دوش خودش برداشت هم مردم مجبورن خودروهای داخل بی کیفیت رو بخرند هم اینکه ادامه تعرفه و سود از خودرسازی و وارادات؟!!