تمرکز نمایشگاه اصفهان بر روی خودروهای دودزا

پرشین خودرو: رویکرد صنعت خودروسازی کشور به تولید و توسعه همگانی خودروهای برقی ضرورت زیست محیطی و یکی از موثرترین راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در کلانشهرها است .

به گزارش «پرشین خودرو»، سیزدهمین نمایشگاه صنعت خودرو روز سه شنبه با حضور گروه خودرو سازان ایرانی و خارجی در اصفهان گشایش یافت و در این نمایشگاه ده ها نمونه خودرو تولیدی با سوخت فسیلی به نمایش گذاشته شد.
این نمایشگاه درحالی روی خودروهای با سوخت فسیلی بوِیژه بنزین و گازوئیل متمرکز شده که این نوع خودروها یکی از مهمترین عوامل تهدید کننده و عناصر آلودگی هوا و محیط زیست در تمامی شهرهای کشور بویژه کلانشهرها محسوب می شود .
به همین جهت کارشناسان محیط زیست معتقدند که صنعت خودروسازی ایران باید با درک شرایط بحرانی محیط زیست تولید خودروهای برقی را در اولویت قرار دهد در غیر اینصورت نفس کشیدن در کلانشهرها در آینده ای نه چندان دور غیر ممکن خواهد بود .

از طرفی سلامت مردم به خاطر آلودگی هوا هم اکنون در خطر است و بخشی قابل توجه از ثروت ملی و سرمایه های مردمی صرف بیماریهای قلبی و عروقی ناشی از آلودگی هوا می شود .
در این زمینه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان سهم خودروها در آلودگی هوای این کلانشهر را بیش از 70 درصد ذکر کرد و مهمترین علت آلودگی اصفهان را نیز خودروها دانست .
در کلانشهر اصفهان سالانه بیش از 144هزار خودروی جدید با سوخت فسیلی، شماره گذاری و راهی خیابانهای این شهر می شود که این روند را کارشناسان ترافیک و محیط زیست به سونامی تهدیدآمیز تعبیر می کنند.
این روند هشداری است به خودروسازان داخلی و سیاست گذاران این صنعت که رویکردی تازه در پیش بگیرند و از فرصت برجام برای تولید و تغییر در این صنعت استفاده کنند .

صنعت تولید خودروهای برقی سال ها است درجهان مورد توجه قرار گرفته و این بخش می تواند یکی از زمینه های مهم جذب سرمایه گذاری خارجی و تولید مشترک این نوع خودروها در ایران باشد.
استفاده از خودروهای الکتریکی به دلیل مزایای آن از جمله بازده بالا، تمیزی، بی سر و صدا بودن و شتاب بالا در شرایط فعلی یکی از نیاز های جدی و اساسی کلانشهرهای کشور است .

از طرفی سلامت محیط زیست به عنوان نیاز اصلی جوامع امروزی در اولویت قرار گرفته و خودروسازان جهانی نیز با توجه به این نیاز به تولید و عرضه انبوه خودروهای برقی روی آورده اند.
طبق پیش بینی ها تا سال 2020 میلادی، 20 میلیون و تا سال 2030 میلادی 100 میلیون خودروی برقی و حدود 400 میلیون دوچرخه، سه چرخه و چهارچرخه برقی در جاده های دنیا مجهز به پیشرانه های الکتریکی خواهند شد زیرا این نوع خودرو در کاهش مصرف سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا نقش اساسی خواهد داشت.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو در سالن همایش های نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با حضور مقامات کشوری و استانی عصر سه شنبه گشایش یافت.
مشارکت‌کنندگان این دوره از نمایشگاه، گروه صنعتی ایران ‌خودرو، گروه خودروسازی سایپا، مدیران خودرو، کرمان خودرو، شرکت صنایع مدیا موتورز کیش، شرکت خودروسازی کارمانیا، رامک خودرو، آرین موتور پویا و جهان نوین آریا هستند.
این نمایشگاه با فضای 9 هزار مترمربع از پنجم تا هشتم بهمن ماه سال جاری در معرض دید عموم قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 66909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha