کد خبر 66969
۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
رویای یک آفرودر 1500 اسب بخاری!

پرشین خودرو:اگر دو هه پیش کسی در رابطه با اینکه خودرو سازان مطرح و خاص که در زمینه تولید خودروهای فوق سریع و فوق لوکس فعالیت دارند شاسی بلند تولید خواهند کرد صحبت می‌کرد باور نکردنی و خنده دار به نظر می‌رسید.

به گزارش «پرشین خودرو»، در چند دهه گذشته خودرو‌سازانی که به تولید خودروهای شاسی بلند مشغول بوده‌اند محصولاتی قدرتمند، اما نه چندان لوکس تولید کرده‌اند که عموما قیمت‌های پایینی داشته‌اند و در برخی موارد استفاده نظامی زیادی داشته‌اند. به همین جهت تصور ورود برخی سوپر‌ اسپورت‌سازان به این حوزه بسیار عجیب به نظر می‌رسیده است، اما این موضوع تبدیل به پدیده‌ای هیجان انگیز شده است چرا که می‌توان خودروهایی شاسی بلند و فوق‌لوکس را هم متصور شد که علاوه بر داشتن قدرت از سرعت و شتاب بسیار بالایی هم برخوردار هستند که بنتلی از جمله خودروسازانی است که شاسی بلندش سر و صدای زیادی در دنیای ماشین‌های اسپورت ایجاد کرده است.


به سراغ سوپر اسپورت‌ها که برویم در می‌یابیم سازنده‌های آنها یا اخیرا اقدام به ساخت خودرویی شاسی بلند یا کراس آور کرده‌اند یا طرح‌هایی برای آینده در دست دارند. استون مارتین، مازراتی، لامبورگینی رولز رویس و بنتلی هم مدل‌هایی را مد نظر دارند و در بخش ساخت خودروهای شاسی بلند فوق لوکس فعالیت خود را افزایش داده‌اند.

برخی‌ها خودرو ساز بعدی را بوگاتی می‌نامند که می‌تواند وارد این حوزه شود و اثر هنری خود را ارائه کند، اما این خودرو ساز تا به حال و در نیم قرن اخیر فقط خودروهای سوپر اسپورت موتور وسط دو نفری و دو در ساخته است که عموما چهار توربو شارژر و تعداد سیلندرهای دو رقمی داشته‌اند که عملکردی فراتر از تصور و قیمت‌های نجومی داشته‌اند. خودروهایی که بوگاتی می‌سازد به دلایل فنی و طراحی خودرو و موادی که در آن استفاده می‌کند قیمت‌هایی نجومی دارند و خودروهایش برگرفته از سایر برند‌ها نیست. اگر روزی بوگاتی تصمیم بگیرد وارد دنیای خودروهای SUV شود قطعا این ویژگی‌ها را کنار نمی‌گذارد و همانند بنتلی که خودرویی شاسی بلندو قدرتمند با شتاب بالا تولید کرده است خودرویی بسیار سریع‌تر و قدرتمند‌تر را روانه بازار خواهد کرد.

بوگاتی در ساخت خودروهای سوپر اسپورت تخصص عجیبی دارد و بیشتر و بهتر از هر خودرو‌ساز دیگری می‌تواند خودرویی با عملکرد بالا از مواد با فناوری پیچیده بسازد که نمونه آن فناوری‌ها را می‌توان در سفینه‌های فضایی و هوا فضا کاربرد دارند. در تصاویر و رندرهای پیشنهادی برای خودروی شاسی بلند بوگاتی که نام آن را هم مگالون گذاشته‌اند که خودروی با جلو پنجره بوگاتی است که زبان طراحی این خودرو‌ساز در آن رعایت شده است و همان دریچه‌های خاص و زیبای بوگاتی در این تصاویر گرافیکی بزرگ شده‌اند و تمام بخش عقبی خودرو را به خود اختصاص داده‌اند.

طراحی دراماتیک وخشن در بخش کاپوت خودرو نشان دهنده توان و شتاب بالای این شاسی‌بلند فوق‌العاده دارد و هرچند این تصاویر تنها مدلی کامپیوتری هستند، اما می‌توانند نشان دهند که بوگاتی در این حوزه هم می‌تواند موفق عمل کند و خودروی بی رقیب را معرفی کند. مگالون هم نامی افسانه‌ای از حشره‌ای جنگجو و عظیم الجثه گرفته شده است که در برابر گودزیلا به جنگ بر‌می‌خیزد. این مدل پیشنهادی را می‌توان خودرویی شبیه بنتلی کانتیننتال در نظر گرفت که مشخصاتی مانند بوگاتی شیرون دارد. شیرون خودرویی مدعی حداکثر سرعت است که در سال 2018 به خریدارانش تحویل داده خواهد شد و همانند سوپر اسپورت‌های روز تمام مدل‌هایی که بوگاتی قصد فروشش را دارد پیش فروش شده است.

بوگاتی را می‌توان خودرو‌سازی با برنامه مشخص در نظر گرفت که تعداد خودروهایش نه ببسیار محدود است نه بسیار زیاد و عموما توان تولید خودروهای سوپر اسپورتش زیر 1000 دستگاه بوده است که برخی خودرو سازانی که سوپر اسپورت می‌سازند تنها به اندازه انگشتان یک دست توان تولید دارند و بوگاتی نشان داده است که عموما یک مدل را به خط تولید می‌سپارد و نسخه‌های متعددی از آن را تولید می‌کند و سپس به سراغ مدلی خارق‌العاده و خاص می‌رود و دو خودرو با دو مدل مختلف را در خط تولید خود ندارد، هر‌چند تولید این محصولات تماما با دست و با دقت بسیار زیاد تولید می‌شوند، اما بوگاتی کیفیت را فدای کمیت نمی‌کند و بنا براین می‌توانیم تصور کنیم تا وقتی شیرین در دستان مهندسان بوگاتی قرار دارد، محصولی تولید نخواهد شد تا زمانی که عمر این مدل هم به پایان برسد. تمام این عوامل می‌تواند نشان دهد که بوگاتی حداقل تا 5 سال آینده به سمت داشتن خودرویی شاسی‌بلند پیش نخواهد رفت و علاقه مندان شاسی بلند‌های سوپر اسپورت منتظر این اتفاق به این زودی‌ها نباشند.

منبع: دنیای ماشین

کد خبر 66969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha